Photoshop oktatás kezdőknek Photoshop oktatás haladóknak Lightroom oktatás Affinity photo oktatás Fotósuli Mobilfotózás inDesign

Photoshop 2024 beta új funkciók

Ha már régóta vagy Photoshop-felhasználó, vagy épp most ismerkedsz ezzel a programmal, garantáltan izgalmas hír, hogy megjelent a Photoshop 2024 beta verziója! Mi az a beta verzió? A beta verzió egy...

Photoshop kezdőknek – vágó eszköz

A Photoshop „Crop Tool”-ja egy rendkívül hasznos eszköz, amely lehetővé teszi a képek méretének és arányainak módosítását. Ennek az eszköznek a segítségével pontosan meghatározhatod, hogy mely...

Photoshop – Mask All Objects

Nemrég a Photoshop – kezdőknek sorozatban a maszkokról volt szó. Aki már gyakorlott ezek használatában, talán meg sem nézte, ezért jöjjön most egy haladó tipp:) A digitális képszerkesztés világában...

Szőrös szöveg

Amikor egyedi és figyelemfelkeltő megjelenést szeretnél adni egy címnek, a szövegeffektek remek lehetőséget kínálnak. A „szőrös” effekt nem csak látványos, de egyúttal játékos hangulatot képes...

Photoshop oktatás kezdőknek Photoshop oktatás haladóknak
Lightroom oktatás Affinity photo oktatás
Fotósuli Mobilfotózás
inDesign

Látványos szövegeffekt lépésről lépésre

Kinek nem nehéz kitalálni, hogy milyen is legyen a borító? Nekem biztos az. Így mindig lesem a jó ötleteket. Ez a különleges szövegeffekt pedig pont azt a plusz pici „wow”-t adhatja hozzá, amitől a könyved még különlegesebb lesz. Nagyon egyszerű elkészíteni, a technika igazán nem bonyolult, és nem vesz igénybe sok időt sem. Persze lehet ezt a belső oldalra is tenni, sőt egy fali képen sem nézhet ki rosszul.

A szöveget függőlegesen írtam, de lehet vízszintesen is. A betű típusa mindenképp valami robusztus legyen. A betűk közti távolságot érdemes úgy megválasztani, hogy épp összeérjenek. Nyilván ez meghatározza, hogy hány karakter fér el. Ékezetes betűknél jobb, ha vízszintesen írsz.

Tedd rá a választott fotót, amiből még két másolat is kell. A méretet illeszd a szöveghez (csak ideiglenesen vettem le az átlátszóságból)

Az oldal így épül fel: a háttér felett van az egyik fotó, a szöveg fölött a második, legfelül pedig a harmadik, amelyiken ki kell maszkolni a témát.

bővebben…

Adobe Camera Raw 16.0

Az Adobe Camera Raw (ACR) az évek során sok fejlesztésen ment keresztül, hogy a felhasználók a lehető legpontosabban és leggyorsabban reagáló eszközökkel módosíthassák a képeiket. A legújabb, 16.0 frissítés néhány érdekes újdonságot hozott, ezekről lesz szó most. Ezek a változások és fejlesztések a szokásos módon az Adobe Lightroom programban is elérhetővé váltak.

Újrarendezett Eszközök

Az eszközök újrarendezése révén az Adobe Camera Raw most sokkal átláthatóbb és felhasználóbarátabb. Az új csoportosításnak köszönhetően a hasonló funkciók egymás mellé kerültek, így gyorsabban és hatékonyabban végezheted el a képszerkesztési műveleteket.

A Color panel frissülése révén bemutatkozott a Point Color eszköz, amelynek segítségével pontosabban szabályozhatók az egyes színek a Hue, Saturation és Luminance beállítások mentén.

A Lens Blur a mélységélesség módosítását célozza meg.

HDR módosítások: Ezzel kezdem, bár ez az, ami legkevésbé érint minket, de a jövő erre visz, így érdemes tudni róla. A HDR (High Dynamic Range – Magas Dinamikatartomány) kijelzők technológiája az utóbbi években jelent meg, és egyre inkább teret hódít a képernyők piacán, bár még mindig nem számítanak széles körben elterjedtnek. Ezek a kijelzők képesek nagyobb fényerősség-tartományt és kontrasztarányt megjeleníteni, mint a hagyományos (SDR, Standard Dynamic Range) kijelzők. A HDR kijelzők használata lehetővé teszi a fényesebb fehéreket, mélyebb feketéket és gazdagabb színeket, amelyek közelebb állnak ahhoz, amit a valóságban látunk. Az Adobe Camera Raw 16.0 októberi frissítése új lehetőségeket kínál HDR képek szerkesztésére és megjelenítésére, és bár a tömegeket még nem feltétlenül érinti ez a fejlesztés, azok számára, akik komolyan foglalkoznak fotózással és rendelkeznek a szükséges technológiával, ez egy izgalmas újítás lehet.

Mivel nekem sincs HDR kijelzőm, nem is tudja megjeleníteni a beállításokat.:)

Lens Blur

Ez az AI által generált mélységélesség térkép:

olvasd tovább

Photoshop – Neural Filter – JPG Artefacts Removal

A digitális fotózás és a közösségi média elterjedésével egy új kihívással szembesülnek a fotósok: a képek minőségének romlásával. Ezen belül az egyik leggyakoribb probléma a JPEG tömörítés miatt keletkező artifaktok (a képek nem kívánt torzulásai, hibái), melyeket gyakran észlelhetünk olyan képeken, melyeket közösségi platformokra, mint például a Facebook, töltöttek fel. Sajnos, sokszor az eredeti, magasabb minőségű képek elvesznek, így a nagyobb tömörítéssel rendelkező verziók maradnak meg.

A JPEG egy veszteséges tömörítési algoritmus, amely azt jelenti, hogy amikor egy képet JPEG formátumban mentünk el, a kép minősége csökken, mivel az algoritmus elhagyja a kép bizonyos részleteit a fájlméret csökkentése érdekében. Amikor egy JPEG képfájlt megnyitunk, módosítunk, majd újra elmentünk JPEG formátumban, a kép újra tömörítésre kerül, és további részletek vesznek el. Ez a folyamat ismétlődik minden egyes szerkesztés és mentés alkalmával, ami hozzájárul a kép fokozatos minőségromlásához.

Egy erősen tömörített fotó vizuális elemei szemmel láthatóan romlanak. A képen könnyen észrevehető a pixeláció, ahol a különböző színes pixelek már nem folynak egymásba, hanem éles és szögletes határvonalakat képeznek. Ez a fajta tömörítés gyakran elveszi a fotó élességét és részletgazdagságát, a színek elmosódhatnak vagy torzulhatnak, és az árnyékok és fények már nem tűnnek természetesnek.

De mi a megoldás, ha alacsony felbontású képekből szeretnénk minőségi fotókönyvet készíteni? A Photoshop egyik eszközével, a Neural Filter JPG Artificial Removal szűrőjével sokat javíthatunk a helyzeten. Ezt az eszközt kifejezetten a JPEG-tömörítés okozta hibák, vagy más néven „artifaktumok” eltávolítására tervezték.

Hogyan működik?

olvasd tovább

Photoshop – rétegek kezelése

Ha Photoshop-ot használsz, nyilván találkoztál már a Layers (Rétegek) panellel. Talán neked is feltűnt, hogy rengeteg réteg esetén elég nehéz navigálni köztük. Előfordult már, hogy elvesztetted a fonalat a sok-sok réteg között, és kénytelen voltál egyesével végigkattintani őket, hogy megtaláld azt, amit kerestél? Érdemes megismerkedni azokkal az eszközökkel, melyek lehetővé teszik, hogy a rétegeid között gyorsabban és hatékonyabban tudjál navigálni. Ez nálam nagyon gyakori rétegszám (és nem látszódik mind).

A legáltalánosabb, amit a legtöbben használnak, a jobb klikk az adott rétegen. A Move Tool legyen aktív, majd kattints jobb gombbal egy elemre. Egy legördülő ablak jelenik meg, amelyben láthatod az adott területen elhelyezkedő összes elemet listába szedve, a rétegpanelnek megfelelő sorrendben.

Az ablak alján láthatod az „Isolate Layers” módot. Ehhez többféle módon is eljuthatsz.

  1. Válaszd ki a rétege(ke)t, majd jobb kattintással az „Isolate Layers” opciót.
  2. Jobb klikk a rétegen, és a legördülő ablakban válaszd az „Isolate Layers”-t.
  3. Válaszd ki a rétege(ke)t, majd kattintson a Rétegek panel tetején található szőrés funkciót bekapcsolva, jelöld meg a „Selected” lehetőséget.

Így csak a kiválasztott rétege(ke)t fogod látni a rétegpalettán, minden mást ideiglenesen elrejtve. Az izolálási mód elhagyásához kapcsold ki a szűrési gombot (piros színű, amikor a szűrés be van kapcsolva).

olvasd tovább

CEWE-Bingó

5 PHOTOSHOP TIPP

CEWE-Bingó – 2024. április – ugyanaz

Az előző héten egy fotót kellett valamilyen módon darabolni. Igazán jól sikerült alkotások születtek. Aki még nyert is vele:

Ezen a héten az én feladatom lesz. Ha először játszol, feltétlen olvasd el a szabályokat.

Most is pár háttér közül választhatsz egyet vagy akár többet, és azokkal kell oldalt készíteni. Nem panaszkodhattok, mert igazán egyszerű hátterek. 🙂 A letöltéshez kattints a képre.

  • Halftone ecset
    Úgy belelendültem a Color Halftone tippekbe, hogy a Képregény és a Color Halftone-os fotómaszk után most ecsetet fogunk készíteni. Ez is jó móka, amit aztán sokféleképpen tudunk használni. Ezt a képet választottam. A halftone-nal  kicsit érdekesebbé szeretném tenni a hátteret, anélkül, hogy körbe kellene vágni. A videón megmutatom, hogy mik az alaplépések, amit aztán tovább ...
  • Tépegessünk papírt
    Bár igazi papírtépéssel kezdődött, az eredmény egy akárhányszor felhasználható digitális sablon lett. Ilyen és ehhez hasonló tépést, gyűrést, szakadást rengeteget találhatunk a neten és nem túl drágán meg is vásárolhatjuk, de én már régóta tervezem, hogy megpróbálok valami hasonlót alkotni. Persze nem lett tökéletes, de azért elsőre nem is rossz:) Olyan papírt kell hozzá használni, amelynek ...
  • CEWE naptár 2018
    Ha szeptember, akkor megkezdődik a naptár készítés. Természetesen a CEWE NAPTÁR szerkesztője is tele van jobbnál jobb sablonokkal, de aki teljesen egyedit akar készíteni, annak segítséget nyújtunk ezzel az ingyenesen letölthető csomaggal. Hogy mi is van benne? Először is a kész sablonok A3-as méretben. Külön a digitális, és külön a fotópapíros típushoz, ugyanis a kettőnek nem ...
  • Színes betűkészletek
    Valószínűleg nem hangzik túl izgalmasan a cím, mert színes betűket igazán nem túl bonyolult készíteni, csak bármilyen színre megváltoztatjuk a szöveg színét. Vagy színes lesz akkor is, ha teszünk rá egy háttérpapírt. Vagy a Layer Style ablakban valamilyen pattern overlay-t. Esetleg egy Style-t. Tehát ahhoz, hogy a szöveget kicsit érdekesebbé, látványosabbá tegyük, textúrákat, effekteket kell alkalmazni, és ...
  • ColorChecker Passport
    Sokszor terveztem már, hogy írok erről a fantasztikus kütyüről, aztán mindig lebeszéltem magam, hogy ez az átlagos fotósokat nem biztos, hogy érdekli. Aztán most úgy döntöttem, hogy miért is ne érdekelné? Azért mert az ember nem vásárol meg egy csomó cuccot, mert nem tudná kihasználni, vagy éppen nem ott tart még a fotózás rejtelmeinek elsajátításában, ...