Photoshop oktatás kezdőknek Photoshop oktatás haladóknak Lightroom oktatás Affinity photo oktatás Fotósuli Mobilfotózás inDesign

Photoshop kezdőknek – transzformációs eszközök és a Move Tool használata

Amikor először megismerkedünk a Photoshop képszerkesztő szoftverrel, az eszköztár és a menük széles választéka elsőre bonyolultnak tűnhet. Azonban nincs szükség arra, hogy az összes eszközt és...

Scan Lines

A digitális fotózás és képszerkesztés világában számos technika létezik, amelyekkel különleges és egyedi hatásokat érhetünk el képeinken. Az egyik ilyen technika a Scan Lines effektus, ami egyfajta...

Photoshop kezdőknek – rétegek

A Photoshop rétegpanelje a képszerkesztés alapvető eleme, amely nélkülözhetetlen a projektek rétegenkénti kezeléséhez. Ha nem látható, a Window > Layers (Ablak > Rétegek) menüponttal hívható elő. A...

Öregített szöveg

Amikor egyedi hangulatú fotókönyvet vagy scrapbook oldalt készítesz, a dizájn minden elemének összhangban kell lennie a választott téma és stílus irányával. A vintage hátterű oldalakon a betűtípus...

Photoshop oktatás kezdőknek Photoshop oktatás haladóknak
Lightroom oktatás Affinity photo oktatás
Fotósuli Mobilfotózás
inDesign

Karikatúra Photoshopban

A Liquify filterről nem sok szó esett eddig, a Face-Aware Liquify-ról (Arcérzékeny cseppfolyósítás) meg csak 1-2 sor, mikor bemutattam a 15.5-ös verziót, mivel abban jelent meg először.

Ez egy különösen izgalmas és kreatív funkció, mellyel finoman vagy radikálisan (mi most azt fogjuk csinálni) átalakíthatod az arcvonásokat, lehetővé téve a karikatúrakészítést, a portrék finomítását, vagy akár egy teljesen új karakterek létrehozását. Legyen szó játékról, művészi kísérletezésről vagy professzionális retusálásról, az Face-Aware Liquify remek eszköz a képalkotók kezében.

Válassz egy portréfotót, ahol az alany szemben van, hatásos lesz ha épp még nevet is, de ez nem előfeltétel.

Nyisd meg a fényképet a Photoshopban, majd kattints a ‘Filter’ menüpontra, és válaszd ki az ‘Liquify’ opciót. Ezután válaszd a ‘Face-Aware Liquify’ funkciót.

Az eszköztárban látni fogod, hogy az arc különböző részei – mint a szemek, orr, száj és áll – külön-külön is szerkeszthetők.

  • Eyes (Szemek): Itt tudod módosítani a szemek méretét, magasságát, szélességét, dőlését és távolságát egymástól. A karikatúrának általában nagy szemei vannak, tehát nyugodtan növeld a szemek méretét.
  • Nose (Orr): Itt változtathatod meg az orr méretét és szélességét. Általában a karikatúrákon az orr kiemelt jellemző, de nem kell mindent a maximumra húzni.
  • Mouth (Száj): A száj szélessége, magassága, mosolygás mértéke és az ajkak vastagsága változtatható. A karikatúrának gyakran van nagy szája és túlzottan hangsúlyos ajkai, de ez is függ az ábrázolandó személy jellemzőitől.
  • Face Shape (Arcforma): Itt a fej szélességét, a homlok magasságát, az áll magasságát és szélességét változtathatod meg. A karikatúrafejek gyakran nagyok és túlzottan kerekek vagy éppen nagyon hosszúak, de ezt is az ábrázolandó személy arcvonásaihoz közötti egyensúlyt kell megtalálnod.

A rövid kis videóban láthatod, hogyan változik az arc. Ha valamelyik értékkel nem tudtad elérni a várt eredményt, ismét válaszd ki a filtert, és állítgasd az értékeket tetszésed szerint.

Én is kétszer állítottam:)

A nyakat szokták vékonyabbra venni, ehhez a fejet ki kell jelölni – legjobb az Object Selection Tool-lal. Az eszköz intelligens algoritmusokat használ a felhasználó által meghatározott területen belül található objektumok felismeréséhez és kiválasztásához, így jelentősen meggyorsítva a munkafolyamatot. Ha megvan, a Select → Inverse, így minden ki lesz jelölve, csak a fej nem. A Warp eszközzel a nyak közelében told egy kicsit beljebb.

Most jön pár szűrő. Leírom, én miket használtam, de a legjobb, ha te is kísérletezel, mert így meg is ismered a Photoshop eszközeit, megérted, hogyan működnek a beállítások, és hogyan alkalmazhatod azokat a különböző arcokra.

olvasd tovább

Hírek az újságban

A digitális scrapbook-ban annyi mindent meg lehet valósítani, így a személyes történetek és emlékek megörökítése mellett akár egy teljes újságcikket is megalkothatunk, amelyben egy adott programot vagy eseményt jelenítünk meg. Az ilyen oldalak létrehozása nemcsak szórakoztató, de a végeredmény is lenyűgöző lesz. A következőkben megmutatom, hogyan hozhatod ezt létre a Photoshop segítségével, hogy a fotóid úgy nézzenek ki, mintha egy valódi nyomtatott újságból származnának. Hogy maga az alap ne okozzon problémát, készítettem egyet, amit a képre kattintva le is tölthetsz.

A letöltött psd-ben több réteg van, ahhoz, hogy szerkeszteni tudd az újságot. Egyrészt maga az újság, az árnyéka, illetve egy vintage réteg, ami öregít a papíron. A Smart Object ikonra kétszer kattintva, a tartalma megnyílik egy külön ablakban, ott tudod szerkeszteni a fotót és a szöveget.A sablonban egy egyszerű Ariel a betűtípus, mert ha olyat választok, ami neked nincs, úgyis átrakja az alapértelmezettre. Szóval változtasd meg bátran, főleg az újság címe lehet egy látványos fajta. A fotónak is megvan a helye, ott csak annyi feladat marad, hogy a leírás alapján átalakítsd.

Természetesen az egészet átvariálhatod tetszésed szerint, amit itt szerkesztesz, mentés után az fog megjelenni az újság felületén.

És akkor a fotómanipuláció. Nyisd meg a Smart Objectet, és vágómaszkkal tedd rá a fotót a sablonra.

Mindenképp legyen a fotóból is Smart Object, így az eredeti kép megmarad, és a szűrők beállításait bármikor meg tudod változtatni. (jobb klikk a rétegpalettán a rétegen, és Convert to Smar Object)

Filter → Filter Gallery → Sketch → Halftone Pattern. A beállítások nálam Size és Contrast 4, de olyat válassz, ami neked tetszik. A Pattern Type az Dot (pont) legyen.

olvasd tovább

Photoshop – Smudge Tool

A smudge (maszatoló) egy olyan eszköz, amely a festészetből ismert maszatolási technikát utánozza a digitális képszerkesztésben, célja a színek és textúrák keverése vagy elmosása egy képen.

Használata egyszerű, de ennek ellenére szükség van a próbálkozásra, illetve a megfelelő ecset és beállítás megtalálására.

Alapvetően úgy működik, hogy az ecsettel „rángatod” a kép színeit és textúráit, ezzel elérve a kívánt hatást.

Az eszköz az eszköztárában található, a „Blur” (elmosás) és a „Sharpen” (élesítés) eszközök mellett, és egérkattintással választható ki. Ha szeretnéd, beállíthatod a saját billentyűparancsát a smudge eszköznek a Photoshop beállításaiban.

Ez egy egyszerű szöveg effekt. Készítettem belőle egy rétegmásolatot, azt raszterizálni kell, bár meg is kérdezi, hogy akarod-e, amikor az eszközzel próbálnál dolgozni a szövegrétegen.

Az ecset típusa és beállításai nagyban befolyásolják, hogy milyen lesz a végeredmény, itt egy sima lágy ecsetet használtam.

olvasd tovább

Photoshop – Stylize szűrő

A Photoshop számos szűrőt kínál a képek módosításához és átalakításához. Sokan jól ismerik és gyakran használják a népszerű szűrőket, mint például a Blur és a Filter Gallery, amelyekkel gyorsan és egyszerűen érhetünk el hatásos eredményeket. Azonban a Photoshop rengeteg olyan szűrőt is tartogat, amelyek kevésbé ismertek, és ennek ellenére fantasztikus kreatív lehetőségeket nyújtanak a felhasználók számára.

Ebben a cikkben egy olyan kevésbé ismert szűrőcsaládot mutatok be, amely méltatlanul marad a háttérben: a Stylize szűrőket. Ezek a szűrők egyedi hatásokat és megjelenést biztosítanak a képeknek. Az igaz, hogy talán nem az elsők között szerepelnek, amikor utazási képek szerkesztéséről van szó, hiszen ezeket a fotókat általában természetes megjelenésükben szeretnénk megtartani. Viszont a Stylize szűrők kiválóan alkalmasak például a fotókönyv borítóján megjelenő fotóhoz, vagy akár egy faliképhez, amikor egy különleges vizuális hatást szeretnénk elérni.

A Stylize ezt a kilenc szűrőt tartalmazza.

Diffuse

Ez a szűrő véletlenszerűen összekeveri a szomszédos képpontokat. Ennek eredményeként a kép textúrája lágyabb és kevésbé éles lesz, ami lehetővé teszi a digitális zaj csökkentését vagy a kép elmosásának imitálását.

  1. Darken: Ebben a módban a szűrő csak a sötétebb szomszédos képpontokat keveri össze. A kép árnyékos részein a textúra lágyabb lesz, miközben a világos részek érintetlenek maradnak.
  2. Lighten: Ebben a módban a szűrő csak a világosabb szomszédos képpontokat keveri össze. A kép világos részein a textúra lágyabb lesz, miközben az árnyékos részek érintetlenek maradnak.
  3. Anisotropic: Ez a mód egy kifinomultabb diffúziós technikát alkalmaz, amely a képpontokat egy irányban összekeveri. Az Anisotropic mód egy simább, fémes hatást eredményez, ami különösen jól mutat a textúrák és felületek ábrázolásakor.

Ha ránézel a képre, nem nagyon látni a hatását, de ha az Alt+Ctrl+F-fel többször megismétled a filter használatát, érdekes, festői hatást érhetsz el.

Emboss

Az Emboss szűrő egy dombornyomott hatást hoz létre a képen, amely a fényforrástól és a dombornyomott felületektől függően változik. Ez a szűrő kiválóan alkalmas olyan esetekben, amikor hangsúlyozni szeretnénk a kép egyes részleteit, vagy egyedi textúrát szeretnénk hozzáadni.

olvasd tovább

CEWE-Bingó

5 PHOTOSHOP TIPP

CEWE-Bingó – 2024. január – ugyanaz

Téli színekkel kellett alkotni az elmúlt héten, igazán remek oldalak születtek. Aki az 5 $-os kupont nyerte:

Ezen a héten az én feladatom lesz. Ha először játszol, feltétlen olvasd el a szabályokat.

Nos, a héten festeni kell:) Ehhez készítettem pár festővásznat, válassz egyet, és pacsmagolj kedvedre:) Jó szórakozást!

  • Tablet, avagy a digitalizáló tábla – folytatás
    A múltkori cikkben bemutattam a Wacom Bamboo digitalizáló táblát. Illetve főleg a toll részét. Jöjjenek most az újabb tapasztalatok és a Touch rész. A Touch azt jelenti, hogy ujjainkkal vezéreljük az eszközt. Ebben még nem vagyok nagyon profi, de már egyre jobban megy:) Ahogy a vásárlásnál ajánlották, ráadásul bal kézzel igyekszem megszokni, mert így a toll ...
  • Zajcsökkentés
    A digitális zaj fogalmával a Fotósuliban már találkoztunk.  Hogy ne is nagyon kelljen keresgélni, másolom az idevonatkozó részt. Érzékenység: A fényérzékeny felületek (CCD, CMOS, stb.) érzékenysége a fényre. Kisebb érzékenységnél hosszabb expozícióra, míg nagyobbnál kisebbre van szükség. A jelenleg elterjedt megnevezése ISO. Alapértéke általában 100. A fényérzékenység növelését úgy érik el a digitális gépeknél, hogy a ...
  • Árnyékolási technikák
    A múlt heti cikkben az árnyéké volt a főszerep abban, hogy 3d-s hatást érjünk el. Ott a legjobb választás az volt, amit mutattam, vagyis a Layer Style →Drop Shadow. Árnyékolni azonban sokféleképp lehet, mutatok is rá pár példát. 1. Layer Style A legegyszerűbb megoldás. Dupla klikk a rétegre, amire árnyékot tennénk, vagy a rétegpaletta alján az fx-re ...
  • Fontself Maker ismét
    A Fontself Maker-ről nemrég írtam, most egy saját betűtípus készítésének a lépéseit mutatom be. Nem, senkiből nem lesz egy cikk alapján betűtervező, de nem is ez a cél. Ez is egy kreatív alkotó tevékenység, és mint ilyen, nagyon szórakoztató. Ha nem is a legszebb vagy legtökéletesebb (van olyan??), akkor is miénk:) Nálam szóba sem jöhetett, hogy ...
  • Path és shape + egy kis kihívás
    A kezdőknek már a cím is rémisztőnek hangozhat, pedig számtalan lehetőségtől fosztanánk meg magunkat, ha nem ismerkednénk meg a címben jelzett dolgokkal. A path-ok vektorosan megadott vonalak. Óriási előnyük, hogy bármekkorára nagyíthatóak, mivel nem pixelekből, hanem irányvektorokból állnak. A shape pedig előre elkészített vektoros alakzat. Túlságosan nem akarom bonyolítani a témát, inkább azokat a tulajdonságait ...