A fotókönyvszerkesztés során a képek keretezése nemcsak esztétikai értéket ad a fotóknak, hanem segít kiemelni a kép legfontosabb elemeit és összpontosítja a néző figyelmét. Egy jól megválasztott...
Tudom, hogy nem mindenki szerkeszti órákig az összes fotóját, amely fotókönyvbe kerül. Ez a technika leginkább azoknak szól, akik a legtöbbet szeretnék kihozni a képeikből. Ennek ellenére...
Nemrég volt egy cikk A fotó a középpontban, amiben arról volt szó, hogy mennyire fontos a fotók kidolgozása. Az egyik legjobb módszer a Camera Raw, mert abban egy helyen szinte minden korrekciót el...
Erről egy régi cikk 2008--ban készült, épp ideje volt egy újabb összefoglalónak. Az alapok nem változtak, csak most már 27 blendingmód közül választhatsz, amelyekkel lenyűgöző hatásokat érhetsz el...
Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de számomra a fotókönyv borítójának megalkotása mindig külön kihívást jelent. Míg a belső oldalak szerkesztésénél szívesen elszöszölök akár napokig, hetekig finomítgatva a nyers képeket, addig a borító egészen más tészta. Itt nem elég csak kiválogatni a képeket, kell egy jó ötlet, egy szikra, ami átadja azt a vizuális élményt, amitől a borító több lesz, mint csak egy kép a sok közül – legyen az majdnem tökéletes vagy szerényebben fogalmazva, elfogadható.
A borító az, ami megadja az első benyomást, elmeséli a fotókönyv történetének előszavát, mielőtt még lapozni kezdenénk. Ebben a folyamatban a mesterséges intelligencia (AI) képességeit is kihasználtam, hogy egy különleges borítót hozzak létre. A célom az volt, hogy két kedvenc fotómat úgy olvasszam össze, hogy azok harmonikusan kapcsolódjanak, még ha ez a valóságban ez nem így van. Jó, persze miért kellene két totál különböző fotót összehozni, ez nem igazán nagy ötlet:) Mondjuk úgy, hogy inkább kísérlet, hogy a mai eszközökkel mit lehet kihozni belőle.
A mesterséges intelligencia segítsége ebben az esetben az, hogy a fotók között valamilyen elfogadható átmenetet képezzen. Ezek a hidak nem csak a képek fizikai összekapcsolását jelentik, hanem érzelmek, emlékek és történetek összekötését is.
Általában érdemes hasonló témájú, látószögű és színvilágú képeket választani az egyszerűség és az összhang érdekében. Én azért most magasra raktam a lécet, mert a két képnek nem sok köze van egymáshoz:) Először a jobb oldali képen kicsit növeltem a kontrasztot, és a színeken is erősítettem, bár ettől nyilván nem lett napsütéses a felvétel.
Mind a két képből egy maszk segítségével elvettem egy kis részt, ahol az AI majd tud alkotni.
A Bingó heti feladata az effekt. Én ezt készítettem, és el is mondom a lépéseket:) Összepakoltam egy csomó újságos hátteret, ha kipróbálnád, innen letöltheted.
Először is válassz egy fotót, amely jól redukálható egyszerű, nagy, világos és sötét blokkokra. Dramatikus megvilágítású portrék vagy egyszerűen felismerhető tárgyak és képek kiválóak erre a célra. Készíts belőle Smart Object-et, és rögtön egy másolatot is, amire a végén még szükség lehet.
Célunk, hogy a képet nagy, szilárd alakzatokra bontsuk, ehhez az első lépés a színtelenítés egy korrekciós réteggel. A csúszkákkal tudod állítani a színek szürkeárnyalatát.
„Shadows and Highlights” (Árnyékok és kiemelések) korrekció az elveszni nem kívánt részletek megőrzése végett. (Image → Ajustments-nél találod)
Megint egy rendkívül összetett téma, aminek az alapjait fektetjük most le. Célja, hogy egy helyen legyenek ezek az információk. A használatukról bővebben az egyes cikkeknél találsz utalást, amiben ezek használatára sor kerül. Reményeim szerint ennyi elég ahhoz, hogy bátran nekikezdj a munkának.
A Photoshop lehetőséget biztosít arra, hogy a képek bizonyos részeit pontosan kiválasszuk és manipuláljuk, ami elengedhetetlen a képszerkesztéshez. Ezzel csak a kívánt területeken végezhetünk változtatásokat, miközben az eredeti kép többi része érintetlen marad. A kijelölő eszközök használatával különféle műveleteket hajthatunk végre, mint például a színek módosítása, a hibák javítása vagy az elemek átméretezése és áthelyezése anélkül, hogy ez befolyásolná a kép többi részét. A digitális scrapbook-ban és a fotókönyv készítésben nagyon kedvelt technika a kompozit képek megalkotása, ahol a cél a több, különböző forrásból származó képelem összehangolt egyesítése, ezt is a kijelölésekkel hozhatjuk létre. Itt csak a háttér lett fekete-fehér, a téma maradt színes.
Amikor egy területet kijelölünk, a szoftver vizuálisan megjelöli ezt a területet egy úgynevezett „Marching Ants” (Menetelő Hangyák) mintával, amely a kijelölés szélén jelenik meg. Ez a jelenség egy folyamatosan mozgó, pontozott vonal, amely körbeveszi a kijelölt területet, így könnyen megkülönböztethető a kép többi részétől. Ez a vizuális jelzés segít abban, hogy pontosan lássuk, mely területeket választottuk ki szerkesztésre.
Ha a kijelölés szegélye zavar a szerkesztés folyamatában, a Ctrl+H billentyűkombinációval ideiglenesen elrejtheted ezt a vonalat anélkül, hogy megszüntetnéd a kijelölést. Fontos, hogy a kijelölés továbbra is aktív marad, még ha nem is látható. Ezért, miután befejezted a szerkesztést az adott területen, ne felejtsd el visszakapcsolni a „Marching Ants” megjelenítését ugyanezzel a billentyűkombinációval, hogy újra láthasd a kijelölés határait.
Az izometrikus szövegeffekt egy izgalmas és kreatív technika, amit jól használhatsz fotókönyv oldalakon.
Az „izometrikus” szó két görög szóból ered: isos: egyenlő, metron: mérték vagy méret.
Ezért az izometrikus azt jelenti, hogy egyenlő méretű. Ennek lényege, hogy egy háromdimenziós objektumot úgy ábrázolunk, hogy a mélység és magasság egyaránt érvényesül, de a perspektíva torzítások nélkül jelenik meg. Ezáltal az objektum minden oldala azonos mértékben látszik, mintha mindhárom dimenzió egyformán fontos lenne, ami egy egyedi, geometrikus hatást kölcsönöz a képnek.
Az izometrikus effekt nagyon népszerű a játéktervezésben és infografikákban is, mert lehetővé teszi, hogy a lapos felületen dinamikus, háromdimenziós megjelenést hozzunk létre.
Most pedig nézzük, milyen egyszerűen elkészíthető Photoshop-ban:
Nyiss meg egy új dokumentumot, és írd be a kívánt szöveget. Készíts belőle egy másolatot.
Az egyik réteget ideiglenesen ki is kapcsolhatod. A másikat forgasd el a képen látható értékekkel: forgatás -30°, vízszintes eltolás (horizontal skew) 30°. Ha kész vagy, nyomj Enter-t.
Most a másik réteg jön, ismét nyomd meg a Ctrl+T billentyűkombinációt. Forgatás itt is -30°, a vízszintes eltolást -30°.
Kis szövegszerkesztés került a fókuszba az elmúlt héten, örülök, hogy játszottatok. Aki az 5 $-os kupont nyerte:
Erre a hétre Gólya talált ki játékot. Ha először játszol, feltétlen olvasd el a szabályokat.
Amikor a feladat megszületett a fejemben épp nagyban azzal töltöttem a szabadságomat, hogy újabb és újabb ízületek, izmok, szövetek és egyéb hasznos holmik neveit, elhelyezkedését és funkcióit tanultam az anatómia vizsgámra. Azóta levizsgáztam:)
És Te, mivel töltöd éppen a szabadidődet?
(nincs sem formai, sem tartalmi megkötés a feladathoz, scrappelj örömmel!)
A februári Bingó egyik kiemelt témája a pacsmagolás. A blogon már nagyon sok ilyen technikát bemutató cikk volt, de azért remélem, hogy lesz olyan is ebben a cikkben, ami eddig még nem. Felvettem videóra, de utána még jönnek részletfotók is. Mind a kettőt érdemes megnézni, ugyanis a videóban csak összecsapottan dolgozom, nem akarom az idő ...
Már a Shadow/Highlight cikknél fenyegetőztem vele, hogy bizony nincs mese, meg kell ismerkedni a görbék rejtelmeivel. Tudom, egyszerűbb valamilyen plugint vagy actiont használni, és sokszor a legprofibb profik is használják, de akkor is ismerni kell, hogy hogy működik. Egyébként sem bonyolult, teljesen logikus, csak a kezdőknek rémisztő, ki tudja miért? Talán a régi matek órák ...
A múlt héten már elkezdtük a Photoshop Cs6-tal való ismerkedést, de korántsem értünk a végére. Még rengeteg fantasztikus újdonság van hátra, így jöjjön a folytatás.
9. Ecsetek. Eddig a legnagyobb ecsetméret 2500 px volt, ez most a duplájára, azaz 5000 px-re növekedett. Ez nagyon jó, hisz egy csomó szél- és keretecsetet nem lehetett igazán jól használni ...
Az egyik nagyon fontos tanulság számomra a játékból, hogy nem teljesen világos ez a téma. Viszont alapvető fontosságú, szóval megpróbálom összefoglalni a lényeget.
Az optimális képméret beállítása szempontjából nem mindegy, hogy az internetre szánjuk, vagy nyomtatásra. (az egy más kérdés, és cikk, hogy a két felhasználási mód esetében a képeket a színek szempontjából hogyan ...
Nem tévedés a cím, valóban arról lesz szó, hogy hogyan tudunk PS ecseteket használni ebben a programban. De gyorsan az elején jelzem, hogy nem csak a DA-soknak tartalmaz információkat a cikk!
A Digital Artistban igazán különleges ecsetek vannak, amik ráadásul egészen másképp működnek, mint a PS-ben, viszont nem túl nagy a választék, és a netről ...
Weboldalunk működtetéséhez cookie-kat használunk, amelyek hozzájárulnak az oldal Önre történő optimalizálásához és folyamatos fejlesztéséhez, valamint az Önt érdeklődésének megfelelő hirdetések megjelenítéséhez. Az "Összes elfogadása" gombra kattintva elfogadja ezek alkalmazását. A "További lehetőségek" gomb segítségével kiválaszthatja, melyeket kívánja engedélyezni. További információ az Adatkezelési tájékoztatóban található.
Alapvető
Always active
Az oldal működéséhez feltétlenül szükséges elemek.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statisztikai
Az oldal látogatottságának mérésére szolgáló statisztikai célú adatok.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.