Ebben a sorozatban a kezdő postot érdemes elolvasni annak, aki még nem látta, mert pár jó tanácsot ott találsz, amit nem ismétlek meg:)

A következő blending keverés:

1. A megnyitott képről készíts egy rétegmásolatot,  és az összhatásmódot állítsd Exclusin-ra.

Exclusion – Kivétel
A Különbség módhoz hasonló, de annál alacsonyabb kontrasztú hatást kelt. A fehér színnel való keverés invertálja az alapszín értékeit. A feketével való keverésnek nincs hatása.

2. Erről is készíts egy rétegmásolatot, így a ennek már automatikusan Exclusion lesz a blending módja.

3. Még egy másolat, amit Color Dodge-ra állíts, de kipróbálhatod a Linear Dodge (Add)-ot is, hogy melyik tetszik.

Color Dodge – Színfakítás
Az egyes csatornák színinformációi alapján az alapszínt oly módon világosítja, hogy az a kontraszt csökkentésével tükrözze a keverőszínt. A feketével való keverésnek nincs hatása.
Linear Dodge (Add) – Lineáris fakítás (Hozzáadás)
Az egyes csatornák színinformációi alapján az alapszínt oly módon világosítja, hogy az a fényesség növelésével tükrözze a keverőszínt. A feketével való keverésnek nincs hatása.

bm_9

bm_10

Ez egy un. bleach, azaz fakítás hatás, ami szintén igen kedvelt technika a fotózásban is. ( Ha actiont csinálsz belőle, akár ez is lehet a neve)

Ha itt nem állunk meg, hanem

4. Még egy másolatot készítünk, ezt Luminosityre  állítjuk, majd a Filter –  Stylize – Find Edge-t választva ilyesmit fogunk kapni. (Szűrők – Stilizált szűrők – Kontúrok megkeresése)

Luminosity -Fényerősség
Az alapszín fénysűrűségével és színezetével, illetve a keverőszín telítettségével hozza létre a kikevert színt. A mód hatása a színezés fordítottja.

bm_11


Ez is hasonló grafikai hatást ad, amilyenről korábban szó volt,  de egy feladatot sokféleképpen lehet megoldani, és persze nem ugyanolyan, csak hasonló, így érdemes mindig többet kipróbálni.

Kipróbáltam egy lefotózott anyagon is, hogy a háttér készítéshez lehet-e használni.   Az 1-3 lépés változatlan, a 4-nél Lighten-re tettem, és Filter – Stylize – Find Edge (Szűrők – Stilizált szűrők – Kontúrok megkeresése) .

Lighten – Világosítás:
Az egyes csatornák színinformációi alapján az alapszín vagy a keverőszín – amelyik világosabb – lesz a kikevert szín. A mód a keverőszínnél sötétebb képpontokat lecseréli, az annál világosabb képpontokat pedig változatlanul hagyja.

bm_16


bm_17


Még egy érdekes lehetőség. Ebből a fotóból

bm_14

az 1-3 lépés, majd még egy réteg Linear Burn-nal után ez lett:

Linear Burn – Lineáris égetés:
Az egyes csatornák színinformációi alapján az alapszínt oly módon sötétíti, hogy az a fényesség csökkentésével tükrözze a keverőszínt. A fehér színnel való keverés nem okoz változást.

bm_13

Most mondhatnád, hogy ebben aztán semmi izgi nincs (bár nekem tetszik), viszont ha innen továbblépünk a Fotókivágás chanells-sel, akkor szuper módon tudunk készíteni egy „víz-spricc-et”, amit aztán  az oldalainkon tudunk használni.

bm_142

Persze az embert ki lehetne retusálni, vagy olyan képet választani, ahol csak a nagy csobbanás van rajta, de egy háttérre helyezve, így is érdekes.

bm_15