Ha még nem ismernéd a minden hétfőn induló kihívás fontosabb tudnivalóit, itt olvashatod el.
A legritkább esetben használok templatet. Nem mintha nem találnám jónak némelyiket, egyszerűen azért, mert tuti, hogy úgy vágódna le a fotóból, ahogy én nem szeretném. Ötleteket persze szoktam meríteni, aztán úgy alakítom, ahogy nekem jó. Különösen yin sablonjait kedvelem, mert duplaoldalasak, ami fotókönyvhöz nagyon jó. A blogján vannak ingyenesek is rendszeresen. Gyártottam egy action-t, amivel a fotó keretet kap, kicsit 3d-sre kunkorodik és árnyékos is, vagyis olyan kb, mint yin-e, így elég lenéznem a jó kis ötleteket, már a saját fotó ideális méretéhez tudom gyorsan alkalmazni az elrendezést. Ezt a kerekített sarkú fotósablont is nála láttam, és nagyon megtetszett. Készítettem most én is egy hasonlót, a feladat, hogy ezzel kellene valami kezdeni. Nem kell pont így hagyni, szétszedhető, átcsoportosítható, nagyítható, kicsinyíthető, sőt le is lehet hagyni belőle, amire nincs szükség. Épp ezért lesz érdekes, kinek mi jut róla eszébe.
Letölthető a képre kattintva vagy a galériából. Keresőszó: heti_35. Jó alkotást!
Köszönöm, köszönöm, köszönöm:)) Annyi szívetmelengető, kedves kép érkezett, hogy minden napra jutott nézegetni való! Mindegyikből árad a melegség, öröm volt nézni:)
A Scraporchard-ba szól a heti nyeremény, ahol többek között ez a nagyon cuki készlet található:
A nyertes pedig:
Gratulálok Krisz! Küldöm az utalványt a regisztrált címedre.
Az előző cikkben ígértem egy videót a leírtakhoz. Így együtt remélem, hogy jobban érthető és átlátható, mennyi lehetőség van a Camera Raw használatában.
Nézd meg ezt a képet! Sorolom, mit is csináltam vele egy ablakban: megvágtam, állítottam expot, kontrasztot, növeltem az élességet, szelektív színtelenítést végeztem, sötétítettem a kép széleit, azaz vignettáltam, és még bőven maradtak lehetőségek!
A videóból mindezt megismerheted. Az emlegetett Camere Raw presets-nek ez a letöltési helye.
Ha bármi kérdésed van, vagy tapasztalataidat szívesen megosztanád, írj a fórumba!
Ha még nem ismernéd a minden hétfőn induló kihívás fontosabb tudnivalóit, itt olvashatod el.
Szerintem már mindenki tudja, hogy mennyire utálom a telet. Persze ebben is vannak fokozatok. A november még nem vészes, mert akár mesés őszi idő is lehet, a december annyi örömet, izgalmat, készülődést hoz, hogy észre sem veszem. Február az már nem is olyan hosszú, ha márciusban hideg is van, már sokáig nem tarthat. Ebből is látszik, hogy januárra nem nagyon tudok kifogást találni. Jó, tudom, lehetne hidegebb, szelesebb, vizesebb, mint most, de ez nem nagyon hat rám, nehezen viselem. Már a scrap-ben sem nézem a jeges, téli készleteket. Valami melegség kellene :)Legyen ez a téma. Nem nyár, csak valami melengető. Akár színeiben, akár témájában. Már egy kandalló tüzével is kiegyezem:) Hoztam hozzá fát is. Na, nem tüzelni:) Ez egy betű- és számkészlet, amit a képre klikkelve, vagy a galériából letölthetsz. Nekem a fa is melegséget sugároz, talán tudod használni:)
Álmokat, vágyakat kellett megscrapelni a héten. Voltak kisebb és nagyobb elképzelések az új évre, szépséges oldalakba foglalva. Én hiszem, hogy mindez meg is fog valósulni:)
Bár az oldalam „szokás szerint” megint nem készült el időben, sokat gondolkodtam a kérdésen. Nem is olyan egyszerű csak úgy kérni. Az ésszerűség, logika és realitás elég rendesen képes az ember szárnyait megnyesegetni.
A Shabby Pickle Designs-nál lehet a nyereményt levásárolni. Most épp rá sem tudok nézni a jeges, hideg készletekre, mutatok egy melegséget árasztót.
A nyertes pedig:
Gratulálok Shel! Küldöm az utalványt a regisztrált címedre.
A téma már többször is előfordult, aztán abbamaradt, mert nem nagyon tudtam leszűrni, hogy van-e rá érdeklődés. Most ismét kérdés érkezett hozzám, ezért folytatom a sorozatot. Sőt Cashmere nyitott egy fórumot is, ahol lehet kérdezni, ötleteket adni, képeket mutatni stb. Akár játszhatunk is, hogy adott képből ki mit tud kihozni. Mivel a fórumba sajnos nem lehet képet beszúrni, a galériában nyitottam egy újabb részleget, így lesz egy képlinked, amit már tudsz a fórumban használni.
A legfontosabb: bár mindenkit arra bíztatok, hogy használja ki ezt a lehetőséget, ha a gépe képes raw-ban fotózni, de a Photoshop Camera Raw-jával sima jpg képeket is lehet sikeresen manipulálni.
Hogy ne kelljen keresgélni, a korábbi cikkek itt találhatóak:
Érdemes ezeket is megnézni, mert a folytatás már ezekre az alapokra épül.
És hogy ma miről miről is lesz szó?
Tone Curve – Tónusok finomhangolása
Ha az egész képnek emeljük a kontrasztját, elveszhetnek fontos részletek. Nagyjából már a kezdő oldalon beállítjuk a kontrasztot, itt a finombeállítás történik. Gondolom, senki sem rajong különösebben a görbékért, talán utálta is az iskolában, de kár lenne kihagyni:) És közel sem annyira bonyolult, mint amilyennek elsőre látszik.
A vízszintes tengely a kép eredeti tónusértékeit mutatja (ezt nevezik bemeneti értéknek). Baloldalt a fekete, jobb szélén a fehér, közötte a köztes értékek. Ha a görbe egy pontját „megfogjuk”, és felfele mozgatjuk, akkor ott világosabb lesz, ha lefele, akkor sötétebb. Ha teljesen szabályos vonalat látunk a bal alsó saroktól a jobb felsőig, az azt jelzi, hogy nem történt semmi, vagyis a bemeneti érték megegyezik a kimenetivel.
A parametric ablakban négy csúszka van, Hightlight (csúcsfény), Light (világos), Darks (sötét), és Shadows ( árnyékok). Így egészen pontosan, az egyes tónustartományokban tudjuk finomítani a kontrasztot. A Point (pont) ablakban ugyanezt tesszük, csak úgy, hogy mi fogjuk meg a görbe egyes pontjait, vagy a legördülő ablakból választunk egyet. Azt javaslom, ha ez most kicsit bonyolultnak hangzik is, próbáld ki. Ahogy látod, hogy mire mi történik, azonnal érthetővé válik az egész.
Ez is nagyon hasznos lehetőség. A kis pocket gépek ugyan maguktól is élesítenek, meg esetleg zajt is szűrnek, de azért az nem az igazi. Ha jobb géped van, és igényes vagy a képeidre, akkor nem bízod a gépre ezt a munkát. Igazság szerint én az élesítést a képfeldolgozás utolsó lépésének szoktam hagyni, de sok, azonos helyen készült kép gyors feldolgozásához, amikor egyéb műveletet már nem akarunk a képen végezni, ez a jobb megoldás. Amennyiben még különböző effecteket tervezünk, ne élesítsünk itt.
A zajcsökkentővel értelemszerűen a képzajt lehet csökkenteni. ( apró, pici zavaró pöttyök) Gyengébb gépeknél, magasabb ISO-val készült képeknél gyakori. 100 %-ra kell nagyítani a képet, úgy állítani a csúszkát. Óvatosan kell vele bánni, hogy nehogy túlságosan elkenjük a képet.
Hue/Saturation/Lumiance – Grayscale
Ez nagyon klassz lehetőség! Az egyes színtartományok színösszetevőit módosító csúszkákkal változtathatunk a képünkön.
Hue (színezettség) Egy bizonyos színt tudunk egész másmilyenre változtatni.
Saturation ( telítettség) A szín élénkségét változtatjuk meg. Pl. döglöttebb kék égből meseszépet kreálhatunk.
Luminance (világosság) A színtartományok fényerejét változtatja.
Convert to Grayscale kipipálásával szürkeárnyalatos képet kapunk, de itt is tudjuk szépíteni a színcsatornák beállításaival, azzal tudjuk szabályozni, hogy az egyes színcsatornák milyen mértékben jelenjenek meg a szürkeárnyalatos képen. Ezáltal a fekete-fehér képen jobban ki tudjuk emelni azt, amit szeretnénk.
Split Toning (tónusok színbeállítása)
Itt egymástól függetlenül tudjuk a világos és árnyékos részek színbeállítását elvégezni. Biztos észrevetted már, hogy az árnyékos részek lényegesen kékebb árnyalatúak, mint ugyanannak a képnek a napfényes részei. Ha úgy ítéled, hogy ez zavaró, akkor itt külön-külön tudod korrigálni.
Lens Correction és Lens Vignetting (lencsehibák korrekciója)
A kromatikus abberációt és a vignettálást tudjuk itt javítani. A vignettálás gondolom nem kíván különösebb magyarázatot. Minél drágább objektív, annál kevésbé fordul elő, és a szélek sarkainak sötétedését jelenti. Ezzel a csúszkával viszont szándékosan is tudunk sötétebb keretet adni a képeinknek. A kromatikus abberáció (színi eltérés) szintén objektív hiba. Biztosan találkoztál vele, talán csak azt nem tudtad, hogy ez a neve. Oka, hogy a lencse nem tud az egy helyen lévő különböző színekre fókuszálni. Ez a hiba egy zavaró színes szegélyt jelenít meg . A színe szerint tudjuk ezt eltűntetni a csúszkákkal. A red/cyan a vörös/cián szegélyre hat, a Blue/Yellow a kék/sárgára.
Camera Calibration
Ezzel nem foglalkozunk részletesebben. Arra való, hogy a támogatott fényképezőgép típusok profilja szerint jeleníti meg a képet.
Presets
Itt tudjuk elmenteni a beállításainkat, illetve betölteni azokat.
Le is tudunk tölteni az internetről különböző előre elkészített beállításokat, amit egy xml fájl tartalmaz. Ha betöltjük, egy kattintással választhatunk a különböző variációk közül.
Ezeket mind egy-egy kattintással készítettem. Természetesen ezeket a beállításokat is lehet továbbvariálni, de egy alap így könnyen és gyorsan kiválasztható. Ugyanígy egy jól sikerült saját beállítást is el tudunk menteni, hogy más képeken is tudjuk használni.
Remélem, érdekes dolgokat ismerhettél meg. Legközelebb egy videón is bemutatom, ezzel a kis előzetessel már könnyen érthető lesz.
Ne felejtsd, hogy ott a fórum, ahol kérdezhetsz is, illetve leírhatod a saját tapasztalataidat.
Weboldalunk működtetéséhez cookie-kat használunk, amelyek hozzájárulnak az oldal Önre történő optimalizálásához és folyamatos fejlesztéséhez, valamint az Önt érdeklődésének megfelelő hirdetések megjelenítéséhez. Az "Összes elfogadása" gombra kattintva elfogadja ezek alkalmazását. A "További lehetőségek" gomb segítségével kiválaszthatja, melyeket kívánja engedélyezni. További információ az Adatkezelési tájékoztatóban található.
Alapvető
Always active
Az oldal működéséhez feltétlenül szükséges elemek.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statisztikai
Az oldal látogatottságának mérésére szolgáló statisztikai célú adatok.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.