CEWE-Bingó – 2025. március – Jolly Joker

A múlt héten fekete-fehér oldalt kellett készíteni, és öröm végignézni, milyen sokféleképpen közelítettétek meg a témát. Én nagyon kedvelem a fekete-fehér fotókat – letisztultak, elegánsak, és ha megfelelő elemekkel egészítjük ki őket, igazán különleges hangulatot tudnak teremteni.

Aki nyert:

Márciusban öt hétfő van, így szokás szerint ez a hét Jolly Joker, vagyis a Bingó bármelyik feladatát lecserélheted tetszésed szerint.
Ha először játszol, feltétlen olvasd el a szabályokat.

Photoshop – új szintre lép a kijelölés

Photoshop – új szintre lép a kijelölés

A Photoshop legújabb fejlesztése tényleg új fejezetet nyit a kijelölés világában. A Select Subject (Cloud), vagyis a „Téma kijelölése (felhőalapú)” funkció nem csupán egy apró frissítés – ez egy igazi áttörés, különösen azoknak, akik gyakran dolgoznak összetett képekkel.Miért különleges ez az új funkció?

A Select Subject (Cloud) lényegében egyetlen kattintással képes bonyolult objektumokat kijelölni. Amit eddig csak hosszas manuális munkával lehetett pontosan kijelölni, azt most az új, mesterséges intelligenciára épülő algoritmus pillanatok alatt megoldja. A felhőalapú feldolgozás teszi lehetővé, hogy sokkal fejlettebb számítási kapacitást használjon, mint amit egy átlagos gép elbírna.

Ez a funkció jelenleg a Photoshop beta verziójában érhető el.

Hol állíthatod be az alapértelmezett működést?

Ahhoz, hogy a Select Subject (Cloud) legyen az alapértelmezett, először a Photoshop beállításain belül kell megadnod ezt az opciót. Ehhez menj a Preferences > Image Processing menüpontra, majd az „Select Subject and Remove Background” legördülő listájában válaszd a „Cloud (Detailed results)” lehetőséget.
Ezután indítsd újra a Photoshopot, hogy a változtatás érvénybe lépjen.

A felhőalapú feldolgozás részletesebb kijelölést biztosít, míg az eszközön történő feldolgozás gyorsabb, de kevésbé precíz.

Gyors váltás a kijelölési módok között:

A Select Subject (Téma kijelölése) gomb mellett található kis nyílra kattintva bármikor kézzel válthatsz a két elérhető mód között:

  • Device (Quicker results) – helyi feldolgozás, gyorsabb, de kevésbé részletes eredménnyel
  • Cloud (Detailed results) – felhőalapú feldolgozás, lassabb, viszont sokkal precízebb maszkot ad

Ez a lehetőség akkor jön jól, ha egy adott munkafolyamatban gyors eredményre van szükséged, máskor pedig maximális részletességre. Nem kell belépned a beállításokba, elég csak egy kattintás, és máris az igényeidhez igazíthatod a működést.

A Select Subject (Cloud) több helyről is elérhető:

  • A Remove Background (Háttér eltávolítása) gombbal automatikusan eltávolítja a hátteret, miközben létrehoz egy maszkolt réteget.
  • A Select Subject (Téma kijelölése) opcióval csak a kijelölés készül el – ez elérhető a gyors kijelölő eszköz (Quick Selection Tool – Gyors kijelölés eszköz) lenyíló menüjéből vagy a kontextuális eszköztárról is.

A kontextuális eszköztár különösen praktikus: jobb egérgombbal kattints a vásznon kívül, és válaszd a „Show Contextual Taskbar” lehetőséget. Innen gyorsan elérheted a legfontosabb kijelölő funkciókat, beleértve az új felhőalapú Select Subject eszközt is.

Nézzünk egy példát. Az ilyen típusú képeknél a hagyományos kijelölő eszközök – beleértve a korábbi Select Subject funkciót is – gyakran csődöt mondtak. A küllők kimaradtak, eltűntek, vagy éppen nem kívánt részek is bekerültek a kijelölésbe.

(tovább…)
CEWE-Bingó – 2025. március – fekete-fehér

CEWE-Bingó – 2025. március – fekete-fehér

Annyira klassz oldalakat készítettetek a letöltött papírokkal! Jó volt látni, ki mire és hogy használta fel:) Aki még nyert is a játékkal:

Erre a hétre mmoni talált ki feladatot. Ha először játszol, feltétlen olvasd el a szabályokat.

A feladat egyszerű: fekete-fehér oldalakat várok.

Legyenek az elemek, a háttér, a fotó a fekete és a fehér valamilyen árnyalata.

Photoshop beta – Adjust Colors

Photoshop beta – Adjust Colors

A Photoshop legújabb bétaverziója egy igazán izgalmas új funkcióval bővült: megérkezett az Adjust Colors. Bár első pillantásra egy teljesen új eszköznek tűnhet, valójában egy Hue/Saturation korrekciós réteget hoz létre, amelyet finomhangolhatunk.

Az Adjust Colors funkció a Contextual Taskbar (Kontextuális eszköztár) részeként érhető el. Ha nem látod ezt az eszköztárat, kattints a vásznon kívüli területre a jobb gombbal, majd válaszd a Show Contextual Taskbar (Kontextuális eszköztár megjelenítése) opciót. Vagy a Window menüben is bekapcsolhatod a Contextual Taskbar lehetőséget.

Amikor rákattintasz az Adjust Colors gombra a Contextual Taskbar-on, a Photoshop automatikusan létrehoz egy Hue/Saturation korrekciós réteget a Layers panelen. Ezzel egy időben megjelenik:

  1. Contextual Taskbar (Kontextuális eszköztár) – Itt látható hat domináns szín, amelyeket a Photoshop az adott képből azonosított. Ezek a színek kattintható ikonokként jelennek meg, így könnyedén kiválaszthatod azt, amelyiket módosítani szeretnéd.
  2. Properties panel – A Hue/Saturation beállítások itt is megjelennek. A Prominent Colors (Domináns színek) előbeállítás automatikusan felismeri és megmutatja a kép főbb színeit. Itt is finomhangolhatod az egyes színek Hue (árnyalat), Saturation (telítettség) és Lightness (világosság) értékeit.

Az eszköz tehát két helyen is elérhető: a gyors módosításokhoz használhatod a Contextual Taskbar-on megjelenő színikonokat, míg a Properties panel részletesebb szerkesztési lehetőségeket kínál, például a színtartományok finomhangolását az alsó csúszkák segítségével.

Mindkét esetben van egy pipetta, amivel színmintát vehetsz, ha a PS által választott színek közt nem találod, amit szeretnél.

Ha rákattintasz egy színre a Contextual Taskbar-on, megnyílik a Hue/Saturation/Lightness (HSL) ablak, ahol módosíthatod az adott szín árnyalatát, telítettségét és világosságát.

A kiválasztott szín ikonja frissül, és mutatja az átalakulást: a kör egyik fele az eredeti színt, a másik fele pedig a módosított színt jelzi. Ez segít vizuálisan nyomon követni a változtatásokat.

Az előnézet nem teljesen pontos, de arra jó, hogy látod, melyik szín lett megváltoztatva.

(tovább…)
CEWE-Bingó – 2025. március – ugyanaz

CEWE-Bingó – 2025. március – ugyanaz

Váaszthattunk feladatot a múlt héten. Igaz, volt némi megkötés, de attól csak izgalmasabb lett a játék:) Aki nyert a galériába feltöltött oldalával:

A heti játékot én találtam ki. Ha először játszol, feltétlen olvasd el a szabályokat.

A heti játékhoz egy különleges készletet hoztam! Töltsd le a képre kattintva ezeket a gyönyörű, vintage stílusú overlayeket, és alkoss velük valamit. Lehet belőlük háttér, díszítőelem, vagy akár az egész oldalad alapja – a lehetőségek végtelenek! Válassz egyet vagy többet, kombináld más elemekkel, és mutasd meg, te hogyan használod fel őket a scrapbook oldaladon. Várom az alkotásaidat!

Tabló Photoshopban – folytatás

Tabló Photoshopban – folytatás

Legutóbb mutattam egy klasszikus tablós elrendezést (érdemes megnézni, mert fontos tippek vannak abban is), de tudjuk jól, hogy ez csak a kezdet. A variációk száma végtelen… vagyis azt hinnénk, amíg az osztály rá nem jön, hogy nekik pont nem elég a végtelen – mert a tanárokat ívesen szeretnék látni. És most jön a trükk: hogyan csináljuk meg ezt szépen és pontosan?

Persze, meg lehet oldani hagyományos módszerekkel: segédvonalak, rács, kézi szögbeállítás… de ez rengeteg macera. Mutatok egy egyszerűbb, sokkal gyorsabb és pontosabb megoldást.

Ezt szeretnénk elérni: egy szépen ívelt sor, amely pontosan követi a meghatározott görbét. Ehhez először létre kell hozni egy alapot, amihez igazíthatunk.

Az Ellipse Tool-lal húzz egy oválist, majd alakítsd úgy, hogy a felső íve megfelelő legyen a portrék elhelyezéséhez. A szélei érjenek a tabló margójához, hogy szimmetrikus legyen az elrendezés. Fontos, hogy jelöld meg az alakzat vízszintes és függőleges középvonalát, mert ez segít a pontos igazításban.

Helyezd az első sablont az ovális fölé, pontosan középre.

Most jön egy trükkös, de nagyon hasznos lépés: Ctrl + Alt + T. Ez a Free Transform másolással együtt – vagyis az eredeti réteg érintetlen marad, miközben egy új példányt hozol létre, amit átalakíthatsz.

Mivel az ívet követjük, a transformáció középpontját állítsd az ovális középpontjára. Így minden forgatás és elmozdítás ehhez fog igazodni.

(tovább…)