Nemrég írtam az Adobe Firefly-járól, amely az Adobe új AI-ja, és most itt van egy újabb áttörés: a Generative Fill. Ha azt gondolnátok, hogy túl sokat írok az AI-ról, csak azt mondhatom: egyszerűen elkerülhetetlen. Az AI és a gépi tanulás rohamléptekben változtatja meg a képszerkesztést és a vizuális művészet világát, és ezek a fejlesztések túl fontosak ahhoz, hogy figyelmen kívül hagyjuk őket.

A napokban az Adobe bejelentette a Photoshop legújabb béta változatát, amely tartalmazza a Generative Fill funkciót. Ez a forradalmi új eszköz kibővíti a Photoshop képességeit, és lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy gyorsan és nem destruktívan adjanak hozzá vagy vonjanak el tartalmat a képekről. Az AI-alapú technológia nemcsak hogy jelentősen leegyszerűsíti a képszerkesztési folyamatot, hanem új lehetőségeket is nyit a kreativitás és az innováció előtt.

A Generative Fill a Firefly és a Photoshop integrációjának eredménye, amely sokkal többet tud, mint csak a képgenerálást. Az új funkció az Adobe fő figyelmének középpontjában áll, és hasonló, mint a DALL-E. Röviden, a funkció automatikusan összehangolja a perspektívát, a megvilágítást és a stílust egy képen, és lehetővé teszi a fotó kiterjesztését vagy területek eltávolítását a képről, nem destruktívan és néhány másodperc alatt, csak egyszerű szöveges utasítások segítségével.

Az első próbánál még szöveges utasítást sem adtam, a fej feletti rész megnöveléséből „kitalálta”, hogy mi is akarok.

A fotó alatt láthatod a szintén a Photoshop Beta verziójában található „Contextual Task Bars” névre hallgató eszköztárat, ami a használat során változik, mindig az aktuálisan használt eszközhöz igazodva. Jobbra a rétegpalettán látni, hogy a kitöltés egy külön rétegen jelenik meg. A Properties panelen három különböző variáció van, ha egyik sem tetszik, lehet újra generálni.

Az igaz, hogy nem szándékozunk családi fotóinkat olyan szinten megváltoztatni, hogy új fejeket tegyünk a családtagjainkra, vagy teljesen új helyszíneken helyezzük el őket – noha az AI már képes lenne erre is. Az AI technológiák bevezetése a képszerkesztésbe nem csak a radikális változtatásokra szolgál. A normál felhasználók számára is számtalan előnnyel járhat. Itt épp az Eiffel-torony teteje maradt le, amit elég jól sikerült pótolni.

A scrap papírok szinte mindig négyzetes méretűek, és sokszor okoz problémát, hogyan lehetne dupla oldalra elhelyezni. Lehet másolni, majd tükrözni, de középen még további korrekciót igényel, szóval macerás. Egy ilyen papírt, amin szöveg is van, még tükrözni sem lehet. Pár másodperc, és kész. És ez még csak az első béta verzió!

Vagy a négyzetes papír nem igazán jó egy A4-es könyvhöz.

Milliószor van, hogy egy forgalmas helyen valaki mindig belemászik a képbe, és nem állhatunk ott órákat.

Persze így is bekerülhet a fotókönyvbe, de ha csak 10 másodperc, hogy ilyen legyen?

És mi van, ha egy ilyen fotót tennél a borítóra? Keskenyebb, mint kellene.

Itt már beírtam, hogy valami virágot kérek. Lehet, hogy a valóságban nem ilyen volt, de számít ez a borítónál?

Sosem volt még ennyire egyszerű egy kompozit képet összehozni.

Az AI jelölte ki a témát, majd generált pár téli hátteret.

Kicsit nehezítettem a feladatot:)

Közel sem tökéletes, de miután a korrekció külön rétegen van, kiindulásnak igazán jó.

A MidJourney szinte tökéletes embereket tud kreálni, a Generative Fill messze nem tart itt, mint a képen is látszik, de azért jó irányba rakta az árnyékot, és fények is egész jók az alakon. Lesz ez még jobb is:)

Az AI technológia robbanásszerű fejlődése és az ezzel járó képszerkesztési forradalom kétségtelenül mindennapjaink részévé vált. A technológiai fejlődés üteme megállíthatatlan, és előbb-utóbb mindannyiunk életére hatással lesz. Az AI-vel felszerelt jövő itt van, és mindannyiunknak előnyére válhat, ha befogadjuk és kiaknázzuk a benne rejlő lehetőségeket.