Tengerpart, naplemente, hangulat

2017. augusztus 17. | Photoshop tippek, trükkök

Régi olvasók biztos emlékeznek rá, hogy volt egy sorozat arról, hogyan készítek fotókönyvet. Mind a négy részt ebből a cikkből lehet elérni. Érdemes  végignézni, hisz rengeteg apró ötlet található bennük.

Most ismét egy giga fotókönyv készül az idei nyaralás fotóiból, és reményeim szerint tudok még újat mutatni:)

Mindenképp szerettem volna egy tengeres, naplementés képet készíteni. Nos, ez nem igazán jött össze:) Akár online oldalról, akár valamilyen telefonos applikációval pontosan meg lehet nézni, hogy mikor is van a naplemente pillanata, de hát nem akkor kell odaérni:) A közlekedési szabályok betartása mellett, nagyjából az utolsó pillanatban értem a víz közelébe. Állvány, beállítások próbálgatása szóba sem jöhetett, pár gyors kattintásra volt csak idő, és már el is tűnt a nap. A többi napon meg vagy esett vagy csak felhős volt.

Ilyenkor adódik a kérdés, amiről rengeteget szoktak vitatkozni. Pont olyannak kell hagyni a fotót, amilyen volt, vagy lehet-e rajta tuningolni. Mivel én egyértelműen a tuning híve vagyok, nem elmélkedtem sokáig, szokás szerint javítottam rajta. De ugyanígy eltávolítok zavaró elemeket is, pedig az is „ott volt”.

Mivel mindig raw-ban készülnek a fotók, a Camera Raw ablak, ahol először ránézek. Ilyen volt alapból.


Pár csúszka, ezekről sokszor volt szó, ha nem ismerős, keress rá a raw-ra.

Ha a Shift nyomva tartása mellett nyitjuk meg, akkor smart object lesz, ami azért jó, mert bármikor vissza tudunk lépni a Camera Raw ablakba, és korrigálni tudjuk a beállításokat. Ha simán megnyitjuk, és utána csinálunk belőle smart objectet és nyitjuk meg Camera Raw-ban, akkor már az első beállításokat nem látjuk.


A legegyszerűbb, ha egy gradient korrekciós réteget teszünk rá. Ebben a cikkben van egy videó a gradient készítéséről.


A gradient réteg blendingje nálam Soft Light. Utólag is meg lehet nyitni a gradient ablakot, és állítgatni a színeket, míg el nem találjuk a legjobban tetsző árnyalatokat. Általában nálam még egy-két kísérletezés követi az elsőt, amit vagy használok, vagy nem, most még egy LUT (Color Lookup korrekciós réteg) is került rá.


Összehasonlítva a kiinduló állapottal sokkal melegebb, hangulatosabb fotót eredményezett a korrekció.

Ha valamiért nem kedveljük a gradientet, akkor próbálkozhatunk egy másik megoldással is. Keressünk egy naplementés fotót a neten. A mérete nem számít, csak a színei. Photoshop-hoz létezik egy klassz és ingyenes plugin, ez a Pexels, amivel a progamon belül tudunk keresgélni ingyenes stock fotók között. Telepítés után csak a beállításokat kell megnézni (alul jobb oldalt, kis fogaskerék a panelen), a create clipping mask-ra nincs szükség, ott vegyük ki a pipát. Keresünk egy színeiben megfelelő fotót.


Rákattintva a megnyitott fotóra kerül egy külön rétegben, smart object-ként. Ezt raszterizálhatjuk.. Az én választásom pont álló formátum, de nem gond, a transform eszközzel rá kell igazítani a képre. A réteghatás legyen Overlay vagy Soft Light, majd a fotót a Filter > Blur > Gaussian Blur-rel életlenítsük el. Hogy mennyire, az változó, de mivel látjuk azonnal a hatást, könnyű eldönteni, mennyi a megfelelő.


Ha szükséges, visszavehetünk az Opacity-ből, vagy akár megduplázhatjuk a réteget az erősebb hatás érdekében.

Én még rátettem. egy Solid Color korrekciós réteget is, hogy még narancsosabb legyen.


Utolsó lépésként a két (pontosabban négy) szemetes eltüntetése következett. Simán Clone eszközzel, külön rétegen. Ehhez fent a Sample-nál a Current & Bellow-t kell választani, mert csak így tudjuk a javítást külön rétegen elvégezni.

És kész:


Ezt a technikát persze más fotóknál is alkalmazhatjuk. Erre a fotóra:

rátettem ezt:

Sok közük nincs egymáshoz:) Blending és életlenítés után így néz ki:

Egész már hangulat:) Ha valahol nem tetszik, akkor tehetünk egy maszkot rá, és visszaszedjük a hatást. Próbáld ki:)

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése