A heti játékban geometriai formát kellett használni, erről eszembe jutott a Photoshop → Filter → Stylize → Extrude, és ezzel készült el az oldalam.

Extrude
Nézzük meg közelebbről, hogy mit is lehet kezdeni ezzel a szűrővel.

A megnyitott képnél rögtön egy rétegmásolat, és abból legyen Smart Object, mert akkor a hatás külön rétegen van, így bármikor megváltoztathatjuk az értékeket.

Smart Object
Filter → Stylize → Extrude

extrude

Az Extrude (Kiemelés) ablakban állíthatjuk be ennek a 3D-s szűrőnek a tulajdonságait. Sajnos előnézet nincs, a végeredményt csak korlátozottan lehet megsaccolni, ezért is hasznos a Smart Object, mert ha nem tetszik, módosítunk a beállításokon.

Type:

  • Blocks. Négyzetes alakú lesz a kiemelés, aminek az elején a fotó egy kis kockája szerepel. Ha bekapcsoljuk a Solid Front Faces-t, akkor az adott blokk átlagszíne fog elől megjelenni.
  • Pyramids. Négyzet helyett piramis alakú kiemelést eredményez.

Size:

2-255 között lehet megválasztani a négyzet alapélének méretét.

Depth:

1-255 közötti értékkel a kiemelés mélységét határozzuk meg.

A mélységhez még tartozik két lehetőség.

Random:

Mindegyik blokk vagy piramis saját mélységgel rendelkezik.

Level-based:

A világosabb részek jobban kiemelkednek, mint a sötétebbek.

Mask incomplete blocks:

Ha bejelöljük, akkor eltávolítja azokat a kiemeléseket, amik nem látszódnának teljesen.

Hogy ebből valamit lássunk is, mutatok pár példát. Mindegyiknél ott van a beállítás, így könnyen megfigyelhető, hogy mi mit eredményez.

extrude_14

extrude_15

extrude_16

extrude_17

extrude_18

extrude_19

extrude_20

extrude_21

Jó kísérletezést:)