A heti játékban geometriai formát kellett használni, erről eszembe jutott a Photoshop → Filter → Stylize → Extrude, és ezzel készült el az oldalam.
Nézzük meg közelebbről, hogy mit is lehet kezdeni ezzel a szűrővel.
A megnyitott képnél rögtön egy rétegmásolat, és abból legyen Smart Object, mert akkor a hatás külön rétegen van, így bármikor megváltoztathatjuk az értékeket.
Az Extrude (Kiemelés) ablakban állíthatjuk be ennek a 3D-s szűrőnek a tulajdonságait. Sajnos előnézet nincs, a végeredményt csak korlátozottan lehet megsaccolni, ezért is hasznos a Smart Object, mert ha nem tetszik, módosítunk a beállításokon.
Type:
- Blocks. Négyzetes alakú lesz a kiemelés, aminek az elején a fotó egy kis kockája szerepel. Ha bekapcsoljuk a Solid Front Faces-t, akkor az adott blokk átlagszíne fog elől megjelenni.
- Pyramids. Négyzet helyett piramis alakú kiemelést eredményez.
Size:
2-255 között lehet megválasztani a négyzet alapélének méretét.
Depth:
1-255 közötti értékkel a kiemelés mélységét határozzuk meg.
A mélységhez még tartozik két lehetőség.
Random:
Mindegyik blokk vagy piramis saját mélységgel rendelkezik.
Level-based:
A világosabb részek jobban kiemelkednek, mint a sötétebbek.
Mask incomplete blocks:
Ha bejelöljük, akkor eltávolítja azokat a kiemeléseket, amik nem látszódnának teljesen.
Hogy ebből valamit lássunk is, mutatok pár példát. Mindegyiknél ott van a beállítás, így könnyen megfigyelhető, hogy mi mit eredményez.
Jó kísérletezést:)
0 hozzászólás