Lisszabon

A CEWE-Bingó egyik feladatára készült. Bár mindenhova viszem magammal a fényképezőképet, nem vagyok az az ezerszámra kattogtató típus. Nagyjából pont annyi kép készül, amit fel is használok a fotókönyv készítésekor. Így is marad pár, ami valahogy kimarad, mert ránézve épp nem látok benne semmit. Pontosabban azt nem látom, amit akkor, mikor kattintottam. Ez a kép is kimaradt, pedig csak egy kis korrekció kellett ahhoz, hogy visszahozza azt az érzést, ami ott és akkor volt. Egy nézett ki a fotó, amit eddig nem használtam:)

raw

Ez a Casa do Ferreira das Tabuletas Lisszabonban. Az 1865-ben épült gyönyörű házat teljes egészében mázas burkolólapok borítják. Mutatok róla egy másik fotót is, ahol teljes egészében látszik. Itt viszont rengeteget ront rajta a környezet, a sok autó, a teraszon lévő légkondik és a rengeteg vezeték, ami keresztül-kasul megy. Szóval maradtam az előbbinél.

Casa do Ferreira das Tabuletas

Az első lépések a Camera Raw ablakban. Egy kicsit kiegyenesítettem a függőleges vonalakat, és pár korrekciókat hajtottam végre. Mivel minden fotó más, az értékeket nem nagyon érdemes követni. A lényeg, hogy kellemesen világos legyen, a Shadow csúszkával az árnyékos részek is, a Highlights-szal a csúcsfényeket állíthatjuk annyira, hogy a világosítás miatt ne legyen részletvesztés.

camera raw

Most sorban jönnek a korrekciós rétegek. A fotókon mindenhol látszik, hogy melyik milyen blendinggel, illetve az opacity is sok helyen vissza van véve. Próbálgasd, nálad mi válik be legjobban, játssz a blendinggel és az átlátszósággal is.

Curves, hogy még egy kicsit világosabb legyen.

curves

Bár a Curves-szel mindent meg lehet csinálni, amit a Levels-szel, sőt igazából még jobban is, van, mikor azt is használom. Itt – ha megnézed – a bal oldalon lévő feketénél húztam beljebb a háromszöget. Ez azt eredményezi, hogy a nagyon fekete is kicsit inkább csak szürke lesz, tehát lágyít a kontraszton.

levels

A Gradient Map-pel is jól lehet játszani. A korrekciós rétegek azért jók, mert mindegyik külön rétegen van, így bármikor vissza lehet nyúlni, változtatni az értékeken, blendingen, átlátszóságon, az eredeti kép sértetlen marad. Itt Soft Light a blending, és az átlátszóság is alacsony. Ezek csak kis nüansznyi eltérések, de hozzájárulnak a végeredményhez.

gradient map

Még egy ebből, de itt már egy kis színt vittem bele. Lehet, hogy ezek így ekkor méretben nem nagyon láthatóak, de va kipróbálod, észre fogod venni a különbséget. A gradient színét tetszés szerint változtathatod meg, nekem most ezek az árnyalatok tetszettek.

gradient map

Egy korrekciót többször is lehet használni, sőt az sem mindegy, hogy milyen sorrendben vannak.Itt még egy Levels jött, még inkább puhítva a hatást.

levels

Egy pasztellszínű Solid Color réteg Soft Light blendinggel.

solid color

Végül az összes korrekciót egy csoportba tettem (mindet kijelölni, majd Ctrl+G), és az átlátszóságból kicsit visszavettem.

pasztell

Persze ki tudja, hogy másnak mond-e ez valamit, de nekem benne van a nyár, a párás meleg, a napsütés, és mindaz, amiért jó volt ott lenni.

pasztell

Az oldal elkészítésénél is igyekeztem a fotóhoz passzoló elemeket választani.

lisszabon