A Fine Art fotózásra nincs pontos meghatározás, de abban biztos vagyok, hogy a blogon lévő cikkek közül rengeteg olyan van, amit használni lehet egy Fine Art utómunka során.
Ha például egy utazásról készítünk fotókönyvet, a fotókon általában csak minimális korrekciót végzünk. Tulajdonképpen ebben az esetben az a lényeg, hogy dokumentáljuk az eseményeket. Nem szükséges, sőt nem is javasolt, hogy megváltoztassuk a valóságot. A fotó pont úgy nézzen ki, ahogy az az adott pillanatban volt. Lehet rajta kicsit alakítani, hisz a fényképezőgép nem úgy „lát”, mint a szemünk, de pl. az égbolt lecserélése egy teljesen másmilyenre, már nem az emlékek megőrzését szolgálja.
A Fine Art viszont nem arról szól, amit a fényképezőgép lát, hanem amit az alkotója elképzel. Leegyszerűsítve azt mondhatjuk, hogy a Fine Art fotográfia minden olyan fényképezőgéppel készített képet leír, amelynek célja esztétikai, vagyis értéke elsősorban a szépségében rejlik.
Természetesen egy-egy ilyet is be lehet szúrni az oldalak közé, de borítónak különösen alkalmas, vagy készíthetsz ilyen technikával valamilyen fali képet is.
Hogy mit is csinálj a fotóval? Erre nem nagyon lehet receptet adni. Ha van egy kis rutinod a képszerkesztésben, akkor egyszerűen kezdj neki. Próbálgasd, mi és hogy változtat a fotón. Melyik az, ami neked tetszik. Mert a lényeg, hogy neked legyen jó ránézni. Hogy aztán ez Fine Art-nak minősül-e, vagy sem, az teljesen lényegtelen.
A CEWE Bingó júliusi feladatai közül a tájképhez ez a fotó keveredett elém. Ezeréves kép, egy 8 mp-es Fujifilm FinePix A800-as géppel készült, amivel csak jpg-ben lehetett fotózni. Ma már egy telefon is jobb képet csinál:) Érdekessé csak az tette, hogy emlékszem a helyre és a kirándulásra, mikor ott voltunk, így kedvem lett kicsit játszani vele.
Szeretem a Camera Raw filtert, mert egy ablakban rengeteg mindent meg lehet oldani. Kezdtem egy alapkorrekcióval. Jpg képnél korlátozottabbak a lehetőségek, de valamit azért lehetett rajta javítani.
Lehet, hogy semmi újat nem mondok, de amikor szabin vagyok, vagy véletlenül rám szakad némi szabadidő, nagyon szeretek elszöszölni egy-egy oldallal. Kevéssé a technikai újdonságok, mint inkább a sok apró kiegészítő pakolászása kapcsol ki. Most is egy ilyen oldalt és feladatot hoztam Nektek. Hogy ne legyen túl egyszerű, vannak nehezítő feltételek is. 🙂
Egy fotó lehet az oldalon.
Egy (bármilyen) szabályos alakzat mentén pakolássz (nálam a körből indult ki a díszítés)!
Elegendő 2-3 szín is az oldalon, de akár az egész szivárvány felhasználása is engedélyezett a kiegészítők terén. 🙂
Remélem, senkit nem üldöztem el, különösen a minimálos alkotókat J
A júliusi Bingó egyik feladata az átlátszó, ennek jegyében egy átlátszó szöveg (vagy akármi más) készítésének lépéseit mutatom be. Érdemes rögtön a hátteret kiválasztani, mert akkor lehet jól látni, hogy milyen réteghatás eszközöket és milyen értékeket érdemes beállítani.
Először röviden a réteghatásokról és stílusokról. A Layer Style ablakot több módon is meg lehet nyitni, pl. a rétegpalettán a réteg neve melletti üres részre duplán kattintva, vagy a rétegpalettán alul a ikonra kattintva. Ha nem látszódik az összes effekt, akkor itt is balra lent az → Show all effects, és megjelenik mindegyik. A Photoshop CC 2015 óta egyetlen réteghez több azonos rétegstílust is hozzá lehet adni. Ahol a + jelet látod, az mind ilyen. Az egyes effektekből így különböző értékekkel összetettebb hatást készíthetünk. Ha szükséges, a fel és le nyilakkal a sorrendet is meg tudjuk változtatni.
Mi van akkor, ha olyan effektből szeretnénk többet, amire nem ad lehetőséget a program? Például több Bevel & Emboss-t szeretnél. Adódna a lehetőség, hogy Smart Object-té alakítjuk, majd újabb réteghatások, de sajnos ez csak korlátozottan működik. Akkor, ha azoknál az effekteknél, ahol blendinget lehet állítani, minden Normal-on van. De ez ritkán fordul elő, így a Smart Object-re váltáskor megváltozik az effekt kinézete.
Jobb megoldás, ha a szövegből rétegmásolat készül, és azon lesz másféle effekt. Ez az átlátszónál egész biztos tökéletesen működik, mivel a Fill értéke 0%, vagyis csakis az effekt látszódik, maga a szöveg nem.
Kerülhetnek egymásra a szövegrétegek, vagy dolgozhatunk Smart object-tel, kihasználva azt a tulajdonságát, hogy ha Ctrl+J-vel másoljuk, az egyik Smart Object-en végzett módosítás a többire is érvényes lesz, így ha át akarjuk írni a szöveget, elég csak egy rétegnél megtenni. Nézzük, hogyan.
Szövegrétegből Smart Object, Fill: 0%. Crtl+J-vel három másolat. Mivel a kitöltés 0, most nem látszódik semmi.
Szuperül szaggattatok meg képeket a múlt heti játékban, örülök, hogy tetszett a feladat:) Aki az 5 $-os Oscraps kupont nyerte:
A heti feladatot Tinci találta ki, amihez egy sablonnal is megajándékozott minket. Ha először játszol, feltétlen olvasd el a szabályokat.
A feladat, hogy ezt a sablont kell felhasználni az oldal elkészítéséhez. Akinek úgy tetszik, elkészítheti virágokkal, akinek nem, az leveheti őket a sablonról. Szabadon lehet bármelyik helyre fotót tenni, vagy szöveget, vagy kész kártyákat (journal card) . Mindenki a saját ízléséhez tudja igazítani. Lényeg, hogy a végén a kész oldalon fel lehessen fedezni a sablon főbb részeit. Letölteni a képre kattintva tudod.
Ez a technika a „régi, sérült fotókat feljavítjuk, a hibátlant meg jól szétcincáljuk” elven alapulva épp egy tökéletes fotó roncsolásáról szól. Szerencsére így is jól néz ki, és egy CEWE FOTÓKÖNYV borítóján el is tudom képzelni.
Ehhez valamilyen omladozó falra lesz szükség, a „peeling texture”-ra keresve, sokat lehet találni. Én a Pixabay oldaláról töltöttem le ezt:
A képtől függ, hogy milyen technikát alkalmazol, a lényeg, hogy külön rétegre kell kerülnie a falnak, a málló résznek, amire a fotó kerül, és valószínűleg az árnyéknak is, legalábbis nálam szükség volt rá. Ennek értelmében három másolat.
Már csak a maszkokat kell valahogy elkészíteni.
Én most azt a plugint használtam, amiről már volt is egy cikk. Az Interactive Luminosity Masks teljesen ingyenes, és nagyon egyszerűen használható. Lehet Luminosity (fényesség) és Saturation (telítettség) alapján dolgozni. Először azt a részt jelöltem ki, amire a fotó kerül. A panelen a Zone Mask-ot választva, majd a Pick Saturation gombra kattintva lehet a pipettával a színt kiválasztani. A Selection ad egy kijelölést. Ha a kijelölés mellett a rétegpalettán az Add layer maks-ra kattintunk, máris kész van a maszk. (ha ezt a megoldást próbálnád ki, a korábbi cikkben részletes leírást találsz)
A feladat az, hogy valamilyen módon szaggass meg egy fotót. Nem kell ennyire, mint én, az is elég, ha egy szakadás van rajta:) Más feltétel nincs. Jó szórakozást!
Weboldalunk működtetéséhez cookie-kat használunk, amelyek hozzájárulnak az oldal Önre történő optimalizálásához és folyamatos fejlesztéséhez, valamint az Önt érdeklődésének megfelelő hirdetések megjelenítéséhez. Az "Összes elfogadása" gombra kattintva elfogadja ezek alkalmazását. A "További lehetőségek" gomb segítségével kiválaszthatja, melyeket kívánja engedélyezni. További információ az Adatkezelési tájékoztatóban található.
Alapvető
Always active
Az oldal működéséhez feltétlenül szükséges elemek.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statisztikai
Az oldal látogatottságának mérésére szolgáló statisztikai célú adatok.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.