Ezt az oldalt arra a heti kihívásra készítettem, amiben a fényt kellett valamilyen formában oldalba foglalni.

Scrap

A hatást a Filter → Render → Lighting Effects-szel értem el. Erről a szűrőről már volt egy cikk majdnem 5 éve, de azóta sokat változott a Photoshop. Persze alapvető dolgok megmaradtak, így érdemes arra is ránézni, mert jól használható ez az eszköz.

Ez volt az alapkép:

alap

Először kicsit retusáltam rajta, most a Portrait Pro-val. De használhatsz más technikát is, rengeteg van a cikkek között is.

Portrait Pro

Ebből egy rétegmásolat, amit fekete-fehérre változtattam az Image → Adjustments → Black & White-tal. A csúszkákkal szabályozhatjuk a tónusokat.

Black&White

Ennek a réteghatását Hard Light-ra állítottam.

Hard Light

Ebből a rétegből Smart Object, hogy a szűrő külön rétegen jelenjen meg. És most jön a Filter → Render → Lighting Effects.

Lighting Effects

Itt számtalan megvilágítás hozható létre. Választhatunk a preset-tek (megvilágítási effektuskészletek) közül, vagy megszerkesztjük magunknak.

Három típust találunk a jobb oldali panelen.

Point, Infinite és Spot. (Pont, Végtelen és Szpot) Tulajdonképpen legjobb kipróbálni mindegyiket, mert lehet, hogy egész mást fogunk végül választani, mint amit gondoltunk:) Újabb és újabb fényeket tudunk hozzáadni, és akár el is menthetjük egy-egy jól sikerült beállításunkat.  Én a fenti képen látható beállítás után még egy textúracsatornát is használtam. Jelen esetben a fotó egy színcsatornáját. Ettől kicsit grafikus hatása lett.

feny_05

Más fotót és textúrát is tudunk alkalmazni, ehhez viszont előbb a választott képet alpha csatornaként hozzá kell tennünk. Bár én csak a színcsatornát használtam, mutatom a lépéseket. A Channels csatornán nyitunk egy új csatornát.

channel
Ez legyen aktív, és simán ráhúzunk egy textúrát vagy fotót. De kijelölés másolás és beillesztés is tökéletes.

textúra

Ezt a Free Transform-mal simán tudjuk méretezni.

transform

És a Lighting Effect ablakban a Texture résznél meg fogjuk találni. A Hight csúszka a textúra domborzatát állíthatjuk a lapos és hegyes értékek között.

texture

Utána még változtathatunk a szűrő blendingjén és átlátszóságán.

blending
Érdemes ezzel kísérletezni, mert izgalmas képeket hozhatunk létre. Itt például egy fotót tettem be, az arcnál visszamaszkoltam.

maszk

De térjünk vissza az én verziómhoz. Textúra hozzáadva, a végeredmény:

textúra

A háttér így nem tetszett, de erre jó a Smart Object, gyorsan visszamaszkoltam az korábbi hátteret.

maszkolás

Már csak egy kis vignettálás következett.

vignettálás

Rákerült egy oldalra, amit egy fotómaszkkal maszkoltam. Azért volt szükség erre a megoldásra, mert a fotó blendingjét Hard Light-ra állítottam, és ha a maszk van alatta, akkor a blending ahhoz kapcsolódik. Lorie Davison egyetlen gyönyorű eleme került rá végül, és késznek nyilvánítottam.

scrap