A CEWE365 játék mozgó témájára készítettem ezt a képet:


Maga a fényképezés telefonnal és kézből. Figyeltem, hogy mikor jön biciklista, és az exponáló gomb folyamatos nyomásával több képet is készítettem.  A többi már utómunka. Mivel igazán egyszerű, egy cikkben mutatom meg, hogy kell Photoshop-ban és Affinity Photo-ban hogy készíthetjük el.

Photoshop

Az összes fotót egy dokumentumba helyeztem a File > Scripts > Load Files into Stack-kal.


Külön rétegen ott az összes fotó.


Mivel kézből készült, szükség van igazításra, ezt az Edit > Auto-Align Layers elvégzi helyettünk.


Kicsit ferde volt, így egyenesítettem és vágtam is közben.


Egy-két képen volt némi belógó autó, ezeket nem akartam a képen látni, így másoltam abból a rétegből, ahol nem volt autó, majd arra egy fekete maszk, és eltüntettem.


Ezt a két réteget mindig össze kell mosni, hogy a végén már csak annyi legyen, mint eredetileg.


Az összeset kijelölni, jobb klikk, és Convert to Smart Object. Majd Layer > Smart Object > Stack Mode.


Itt kell választanunk egy halommódot. Sajnos az eredményét csak akkor látjuk, ha rákattintunk, ha nem tetszik, akkor Ctrl +Z-vel vagy a History palettán visszalépünk, és kipróbálunk egy másikat. Ezt a funkciót már mutattam egy cikkben, ott zajcsökkentésre, illetve személy eltüntetésére használtam.

Ezeknek a módoknak mind van tudományos magyarázata, ami szerintem legtöbbünknek úgysem mond semmit, így marad a próbálkozás. Csak az érdekesség kedvéért:

Entrópia: – szum( (érték valószínűsége) * log2( érték valószínűsége) ) . Érték valószínűsége = (adott érték előfordulásainak száma) / (nem áttetsző képpontok teljes száma) A bináris entrópia (vagy nullarendű entrópia) annak alsó határát definiálja, hogy hány bitre lenne szükség egy adott halmazban lévő információk veszteség nélküli kódolásához.

Egyszerűbb próbálgatni, mint ezt megérteni:)

A Range ilyen hatást mutatott:

Ezt nagyon sötétnek találtam, ezért visszaléptem, hogy a smart object-ből készítsek egy másolatot. Az alsónál a Range-t választottam, a felsőnél a Minimumot, majd annak a blendingjét Lighten-re változtattam.

A Ctrl+Shift+Alt+E-vel egy összemosott réteget generáltam, és a Camera Raw filterrel kicsit tuningoltam a képen.

Ugyanez Affinity Photo-ban. Meg kell mondjam, sokkal jobb itt.  A File > New Stack-kel hívjuk be az összes képet egy dokumentumba.

Ez már rögtön egy csoportban van, és a Median módot alkalmazza rá. A képen látható ikonra kattintva megnyílik az összes többi lehetőséget tartalmazó ablak.

Itt nem kell találomra kattintgatnunk, ugyanis elég, ha fölé visszük az egeret ahhoz, hogy lássuk a hatást.

 

 

Most a Mid Range-t választottam. Vágás következett.


Az is sokkal jobb, hogy a palettán a nyílra kattintva kinyílik a csoport, benne az összes fotó, és akár egyet-egyet ki is kapcsolhatunk, nem kell újra elkezdeni az egészet.

A maszkolás is egyszerűbb így, mert egyszerűen ráteszünk egy maszkot arra a rétegre, ahonnan el akarunk valamit tüntetni, és egy fekete ecsettel ráfestünk azokra a részekre.


Utána még tehetünk az egészre korrekciós rétegeket, ha szeretnénk.

Vannak olyan helyszínek, ahol képtelenség kivárni, hogy ne mászkáljanak össze-vissza az emberek, ez a technika tökéletes ennek megoldására. Kipróbáltam ezt is az Affinity-ben. A kis ikonok nem látszanak, ezért kikapcsoltam a rétegeket, csak egyet hagytam meg. Mindegyik kép jó nagy részét letakarja az autó.

A stack-kal, és a Median-t választva ilyen lett az eredmény.

Egy-két helyen van minimális áttűnés, de azt a klónozó eszközzel pár kattintás eltüntetni.

És, ha már a Photoshop-ban is készítettem egy képet random összeválogatott elemekből, megnéztem Affinity Photo-ban is. Az is izgalmasabb itt, mert könnyen látható, hogy melyik mód mit változtat rajta, és az elemeket is igazgathatom utólag.


Jobb klikk a csoporton, és Merge Visible, így legfelül kaptam egy összemosott réteget, annak a blendingjét Color Burn-re változtattam, hogy egy kicsit erőteljesebb legyen. Nekem tetszik, próbáld ki te is:)