Az eredeti technikát Robert Harris találta ki, aki fotós volt, és a Kodak munkatársa. Lényege az volt, hogy hosszú expozíció közben az optika előtt lefut 3 színszűrő ( vörös, zöld és kék).  A hosszú expó miatt bemozduló részek különböző színűek lesznek, ez adja meg a fotó különlegességét. Bár ezt fényképezőgéppel sem túl bonyolult megvalósítani, mégiscsak egyszerűbb, ha digitálisan oldjuk meg. Nézzük, hogyan.

Kell készítenünk három felvételt, olyan helyen, ahol valamilyen mozgás van. Mivel vannak fix részek is, legjobb, ha ez állványról készül, de az se nagy probléma, ha kézből fotózunk, és utána igazítjuk egymásra a képeket.

Én az Adobe Bridge-et használom képnézegetésre, ott kiválasztottam a három fotót, majd Tools → Photoshop → Load files into Photoshop Layers. Ugyanez a Photoshop-ból indítva: File → Automate → Scripts → Load files into Photoshop Layers.

Ha kézből fotóztunk, jelöljük ki mind a három réteget, majd Edit → Auto-Align-Layers.

Van egy dokumentumunk, aminek három rétege a három fotó. Most kell egy olyan új dokumentum, aminek a mérete pont ekkora. Ezt a legegyszerűbben úgy lehet, hogy a File → New ablakban a Documentum Type-nál kiválasztjuk a másik doksit, aminek jelen esetben Untitled1 a neve, mert még nem mentettem el, de ez nem is szükséges, mert a felhasználás után meg is válhatunk tőle. Fontos, hogy ne átlátszó legyen a háttér, mert akkor nem működik.

new

Hogy könnyebb dolgunk legyen, a Window → Arrange-nál válasszuk a 2-up Vertical-t, így egymás mellett fogjuk látni a kettőt. A Chanells panel-re lesz szükségünk. Mivel ez egy RGB kép, három színcsatornát látunk. Ezekről egy másik trükknél már írtam, érdemes azt is elolvasni.

channels

Most a következőket kell tennünk. Ahol a három rétegen a három fotó van, kiválasztjuk a legfelsőt, a Channels panelen klikk a Red rétegre, akkor a többi elől el is tűnik a szem ikon. Ctrl + A-val kijelöljük, Ctrl + C-vel másoljuk, átmegyünk az üres dokumentum Red csatornájára, majd Ctr + V-vel beillesztjük. Persze lehet a Green vagy Blue csatorna is. következő lépésben a legfelső réteget láthatóságát kikapcsoljuk, vagy ki is dobhatjuk, és most a második kép zöld csatornáját másoljuk, majd a harmadik kép kék csatornáját.

Ha jól csináltuk, a végeredmény egy érdekes effekt lesz, az álló részek változatlanok, hisz ott a azonos a kép, míg a mozgó a színcsatorna szerint színes.

harris
Mivel itt a hinta miatt a levelek, és a hinta váza is mozgott, ott is látni a szivárványos mozgást. Egy rövid videó, ugyanerről. A billentyűparancsok nem látszódnak, de azt feljebb leírtam.

Kipróbálhatjuk semleges háttér előtt is, akkor is izgalmas képeket kaphatunk. Ez szintén három fotó, szemből és mind a két oldalról.

harris

És, hogy az se maradjon ki a jóból, aki mobillal fotóz, lehet kapni applikációt, amivel ezt a hatást el lehet érni.

mobil app