Ezzel a címmel nem sok újat mondtam, az üveg általában átlátszó:) Ha egy fotón valamilyen üvegtárgy van, akkor valószínűleg a mögötte lévő háttérből átenged valamennyit. A cikk témája most az, hogy kompozit kép készítésénél hogyan oldhatjuk meg, hogy a külön lefotózott üvegtárgy is átlátszó legyen. Az apropót az adja, hogy a CEWE-Bingó egyik októberi feladata az üveg.
A legfontosabb, hogy mindenképp fehér háttér előtt fotózd le.
Több módszerrel is lehet próbálkozni, szerencsés esetben a Layer Style ablakban a Blend if is jó munkát végez pillanatok alatt, ahogy a videóban látszik.
Mivel a többnyire a fehéret kell eltüntetni, még körbevágni sem kell a fotót. A This Layer-nél a fehér háromszöget az Alt lenyomása mellett húzással lehet szétválasztani, így szebb átmenetet ad. Ezzel azt érjük el, hogy a fehér részeken engedje át a hátteret. Persze pár fontos fehér tükröződés is elvész ezzel, amit korrigálni kell, de kiindulási alapnak tökéletes, és összesen nem volt tíz másodperc.
A szódásüveg esetében ez nem volt jó megoldás, mert pont a gravírozott szöveg a legfehérebb, így az is átlátszó lett, amit nem akartam.
Így első lépésnek a körbevágás maradt.
A háttére már biztos nem lesz szükség, így az Apply Layer Mask-kal csak az üveg maradt meg.
Mivel a módosításra csak az üvegnél volt szükség, a fejen nem, azt körbejelöltem. Másolni a Ctrl+J-vel kell, ha Ctrl+Shift+J-vel másolsz, akkor az tulajdonképpen nem is másolás, hanem szétválasztás, mert a kijelölt rész új rétegre kerül, az eredeti rétegről meg eltűnik.
Legjobb ilyenkor kiválasztani a hátteret, hogy azon lássuk az eredményt. Lorie Davison készletében van ez a háttér, aminek van egy átlátszó része.
A mögé rakott régi fotó fekete-fehér, így a MyHeritage oldalon kiszíneztem. Csak rá kell húzni az oldalra, pár másodperc és kész.
Egész jól néz ki:)
Most jön a szódásüveg három példányban. Az első blendingje Multiply, ami a világos részeket eltünteti.
Hogy a sötétebb még sötétebb legyen, egy levels korrekciós réteg oldotta meg.
A következő réteg blendingje Hue vagy Color, és a Layer Style ablakban lehet még egy kis színt hozzátenni vagy a Color Overlay és/vagy a Satin style-lal és itt is Hue vagy Saturation blendinggel.
A harmadik réteg blendingje Screen, hogy a fényes részek is visszajöjjenek. Itt is szükség van egy Levels korrekciós rétegre, hogy megfelelően legyen világos és átlátszó is.
Ez egy nagyon régi, kopott üveg, úgy gondoltam, hogy elég, ha ennyire átlátszó. Odatettem még egy asztalt, mert úgy nézett ki, mint ha mindjárt leesne a peremről. 😀 Egy kis árnyék is került alá.
És a kész oldal. Talán nem pont ilyen volt nagyapám szobája, de lehetett volna:)
0 hozzászólás