Erről a technikáról eszmecseréltünk egy fizetős tutorial kapcsán. Mivel nem vettem meg, nem tudom, hogy vajon hasonló lépésekkel jut-e el az eredményhez, de nagy valószínűséggel igen.  Persze hiába hasonlóak az eszközök, azért azokat jól is kell alkalmazni, és persze a fotóválasztás sem mindegy.

A Devianart-ról töltöttem le egy fotót.

Devianart

Ha másik hátteret akarunk használni, akkor vágjuk körbe például a Topaz ReMask-kal.

Topaz ReMask

Rátehetjük rögtön egy háttére, ami egyelőre lehet akár sima fehér is. Ha az eredeti árnyékot fel szeretnénk használni, akkor járjunk el a Tuti árnyék cikkben leírtak szerint.

Tuti árnyék

Ennél a technikánál a kontrasztot növelni kell. Ennek egyik lehetséges módja a következő. Fotóból két rétegmásolat, a felsőt CTRL+I-vel inverteljük.

Invert

Réteghatásmód legyen Vivid Light.

Vivid Light

Majd A Surface Blur-t vagy a Gaussian Blur-t használjuk.

Surface Blur

Most a két felső réteget mossuk össze, és a blendinget állítsuk Overlay-re.

Overlay

Most csak a két felső legyen látható, vagyis a többit a szem ikonra kattintva kapcsoljunk ki, és a CTR+SHIFT+ALT+E-vel a két felső rétegből készítsünk egy másolatot. Tegyünk rá egy Hue/Saturation korrekciós réteget, és a saturation-t vegyük valamennyire vissza, mert az ilyen típusú képek általában alig színesek. Erre egy új réteg kerül. amit a Fill → 50% Gray-jel töltsünk ki. Ha ennek a blendingjét Overlay-re állítjuk, úgy néz ki, mintha nem történt volna semmi. Eddig sok mindent nem lehetett elrontani, most egy kicsit nehezebb rész következik. A Dodge és Burn eszközzel fogunk dolgozni. Az átlátszóság legyen kb. 10 %, de figyeljük a hatást, és módosíthatunk is.

Dodge & Burn

Használhatunk sima lágy ecsetet is, akkor a festő- és háttérszín fehér és fekete legyen, az ecset átlátszósága itt is kb. 10-15 %. A Dodge világosít, a Burn sötétít, illetve az ecset esetében, ha a festőszín fehér, világosabb lesz a kép, ha fekete, akkor sötét.

Fill 50% grey

A kép világos részeit egy kicsit még világosabbra kell venni, a sötét részeket még sötétebbre. Semmi gond, ha az eredmény nem tökéletes, vagy visszalépünk History-ban, vagy átkenjük azt a részt semleges szürkével, amilyen a réteg, és kezdjük elölről. Nekem az ecset jobban kézre áll, mert a X billentyűvel könnyen lehet a fekete és a fehér közt váltogatni. Így néz ki ez a réteg, ha a többi réteget kikapcsolom, vagy a blendinget visszarakom Normal-ra.

Dodge & Burn

És ilyen a fotó:

Dodge & Burn

Ha akarjuk, ezt a réteget duplázzuk és valamennyire visszavesszük az átlátszóságát.

A hatást tovább erősíthetjük, ehhez egy újabb összemosás jön. A háttér  legyen kikapcsolva, és a Dodge & Burn réteget vágómaszkkal tegyük a fotóhoz, hogy ne legyen szürke a háttér, mert akkor az összemosásba az is belekerül.  CTR+SHIFT+ALT+E-vel új másolat, aminek a blendingje Overlay.

Hight Pass

Filter → Other → High Pass. Az érték legyen 4-5, illetve annyi, amennyit az előnézeti kép alapján jónak látunk. Erre a rétegre tegyünk még egy Filtert, az Artistic → Paint Daubs-ot. Ettől még kontrasztosabb lesz, szóval azért figyeljünk, mert lehet, hogy erre már nem is lesz szükség.

Artistic Filter

Utolsó pár lépést felvettem videóra, nehogy valaki elakadjon a sok lépésben.

 

És a végeredmény egy háttérre helyezve:

Hard Light effect

És kipróbáltam egy portrén is. A nagyobb bőrhibákat érdemes előtte retusálni például a Frequency Separation Technique segítségével.

[twentytwenty]Hard Light before Hard Light after[/twentytwenty]

Ha nem akarjuk, hogy a pórusok és bőrhibák is nagyon felerősödjenek, akkor a bőrt egész lágyra kell előbb retusálni, és utána kezdhetjük a kontraszt növelését. Az értékek változtatásával megváltozik a kép kinézete is. Bátran lehet kísérletezni:)

Hird Light

Pár önként vállalkozó ismét előre megkapta a cikket, hogy kipróbálja. Köszönöm a segítséget, Lányok:)

nzsuzsa rögtön kettőt is készített, nekem nagyon tetszik mind a kettő. Ráerősített az izomzatra a technikával, így jobban előjönnek a tónusok.

hard light

varosiharcoskis

Nessita egy cicán próbálta ki, így hangsúlyosabb lett a szeme és a szőre is.

hard light

Beszteri egy női fotót választott, ami bizonyíték arra, hogy nem csak túl erőteljes, kontrasztos képek készítésére lehet alkalmazni, hanem finomabb vonalak kiemelésére is.

hard light

Remélem, kipróbáljátok.