A CEWE-Bingó heti témája az ősz, fényeivel, színeivel. A színek befolyásolják az embert, érzelmeket váltanak ki, hatnak ránk. Így amikor egy fotó színeit tudatosan módosítjuk, sőt, akár már a fotózásnál ügyelünk rá, azzal egyszerűen csak szeretnék jobban megmutatni azokat az érzéseket, amiket bennünk keltett az a pillanat. Ez a fotó önmagában is őszi, a módosítások ezt erősítik.

  • Before-osziszinek
    After-osziszinek
    Before osziszinek After

A Camera Raw ablakban indult a szerkesztés, bár ezt is lehetett volna korrekciós réteggel.

ősz

Innentől pár korrekciós réteg következett. Hue/Saturation. A Green (Zöld) legyen kiválasztva a Properties panelen. A korrekciós csúszka felső sávjában erre a zöldet tartalmazó színek jelölődnek ki. A két belső függőleges a színtartományt, a két külső háromszög az átmenetet jelöli. A Hue csúszkával lehet a színt módosítani, a Saturation a telítettség, a Lightess a fényesség. A HSL beállítások után lehet még finomítani a színtartomány sávon is. A kijelölt rész alatti sáv mutatja, hogy milyen színre változtak az eredeti színek. De ezt látjuk is a képen. 🙂

korrekció

A korrekcióhoz mindig tartozik egy maszk is, így ha valahol nem tetszik a hatás, egy fekete ecsettel el lehet tüntetni. Én ezt a fűnél tettem meg, mert a fű színe nem változik úgy, mint a levelek.

maszk

Ebből a rétegből Ctrl+J-vel készült egy másolat, ha a maszk aktív, Ctrl+I-vel megfordítva, a korrekció ott hat, ahol az előbb nem, és fordítva. Így a fűnek más beállításokat adtam meg.

másolat

Egy narancsos Gradient Map réteg került rá Soft Light blendinggel. Ez további meleg árnyalatot, és „puhaságot” adott a fotóhoz.

gradient map

Lehet egy kis fényességet is becsempészni. Ehhez egy új réteg. Edit > Fill, és 50 % szürke kitöltés. Erre a rétegre Filter > Render > Lens Flare. A blending Overlay.

lens flare

Hogy melyik a valóság, és mi az, amit láttatni szeretnénk? Nekem a „manipulált” fotó jobban hozza az őszi hangulatot. Érdemes próbálkozni. És persze végül egy oldalra is felkerült.

scrapbook